تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۳:۰۸
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۵۰۲۷۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۱۵ درصدی تولیدات پتروشیمی جم

می متالز - با اجرای طرح توسعه (Revamp) کوره ۱۰۶ الفین و تست ۹۰ روزه، افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی خوراک گاز و مایع در پتروشیمی جم عملی شد.
افزایش ۱۵ درصدی تولیدات پتروشیمی جم

به گزارش می متالز، با اجرای طرح توسعه (Revamp) کوره ۱۰۶ الفین و تست ۹۰ روزه، افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی خوراک گاز و مایع در پتروشیمی جم عملی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم با اجرای طرح توسعه یکی از کوره‌های دوگانه واحد الفین پتروشیمی جم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و اتمام مراحل نصب کوره ۱۰۶، مقدمات انجام تست کارآیی و عملکرد آغازشد.

حسن معینی، معاون مجتمع پتروشیمی جم گفت: با توجه به اهمیت تولید اتیلن از خوراک گاز و پروپیلن، بنزین و بوتادین از خوراک مایع، اجرای این طرح با هدف افزایش ۱۵ درصدی خوراک گاز و مایع در پتروشیمی جم و رسیدن افزایش ظرفیت خوراک گازی از ۴۰ به ۴۶ تن و مایع از ۵۰ به ۵۷ تن به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: با اتمام تست کارآیی و عملکرد کوره گازی و عملی شدن این پروژه مهم، افزایش زمان دی‌کک در کوره گازی از ۶۰ به ۹۰ روز در پتروشیمی جم فراهم شده است و همچنین درخصوص افزایش زمان دی‌کک در کوره مایع از ۶۰ به ۸۰ روز در حال آماده‌سازی شرایط برای تست است.

معاون شرکت مجتمع پتروشیمی جم افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام و افزایش ظرفیت کوره‌های الفین بین ۸ تا ۱۰میلیون یورودر سال برای پتروشیمی جم آورده ارزی به همراه داشته باشد.

عناوین برگزیده