تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۵۰۲۷۸
سرویس خبر : انرژی

پتروشیمی هگمتانه پس از ۱۴ سال بهره برداری می شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: شرکت پتروشیمی هگمتانه مهمترین طرح در حال تکمیل این استان است که پس از گذشت ۱۴ سال، بهمن ماه امسال بهره برداری می شود.
پتروشیمی هگمتانه پس از ۱۴ سال بهره برداری می شود

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین روز شنبه در نشست قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان اظهار داشت: این طرح مهم هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار گروه کاری برای تکمیل آن در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با تدوین برنامه زمانبندی شده و حمایت ویژه استاندار، ۲۸ طرح تاثیرگذار این استان به ارزش ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال احداث هستند و در سه سال آینده بهره برداری می شود.

متین با اشاره به بهره برداری از چندین طرح در شهرستان های تویسرکان و ملایر گفت: با وجود محدودیت ها و فشارهای موجود در اجرای طرح ها پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم و از زمانبندی تعیین شده عقب نیستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه اقبال سرمایه گذاری و افزایش تعداد جواز تاسیسات و پروانه بهره برداری در استان افزایش چشمگیر داشته است، گفت: در چهارماهه نخست امسال ۲۴۸ جواز صادر شده است و روند روبه رشد را شاهد هستیم.

متین تعداد پروانه های صادر شده در چهارماهه امسال را ۲۳ پروانه برشمرد و گفت: ۶ هزار میلیارد ریال ارزش سرمایه گذاری این تعداد پروانه صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به رویکرد حمایتی مدیریت ارشد استان در احیا و رونق تولید در این استان گفت: تمامی طرح های راکد و تاثیرگذار احیا شده است.

متین با یادآوری تعامل مطلوب صورت گرفته با بانک ها برای ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت: در ارایه تسهیلات روان سازی صورت گرفته و بدون وقت کشی، واحد ها از این مزیت بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ۵۸ هزار واحد صنفی و ۱۹۷ اتحادیه در سطح استان همدان فعال هستند و همچنین ۱۱ هزار واحد بدون پروانه شناسایی شده که در حال رفع مشکلات آنها هستیم.

ییس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان با اشاره به برخورداری از ۲۸۰ پروانه بهره برداری معتبر معدنی گفت: در حوزه معدنی رشد قابل توجهی داریم.

در حال حاضر یک هزار و ۴۸ پروانه بهره برداری معتبر و فعال در استان وجود دارد.

عناوین برگزیده