تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۵۰۳۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بخشنامه های خلق الساعه رونق تولید و صادرات را دچار مشکل کرده است

می متالز - بخشنامه ها و پیمان سپاری ارزی صادرات برخی واحدها نظیر جهان فولاد غرب را به صفر رسانده و علاوه بر صادرات، تولید را نیز تحت تاثیر قرار داده و شاهد کاهش تولید نیز هستیم.
بخشنامه های خلق الساعه رونق تولید و صادرات را دچار مشکل کرده است

به گزارش می متالز، جهاندار شکری مدیرعامل ذوب آهن بیستون گفت: با شرایطی که در حوزه فولاد به وجود آمده و تقاضای داخلی مطلوب نیست، تنها راهکار رهایی از وضعیت کنونی، صادرات است اما پیمان سپاری ارزی، صادرات و در نهایت تولید را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: برای نمونه تا پیش از این و در سال گذشته ۷۰ درصد محصولات شرکت جهان فولاد غرب صادر می شد اما همین بخشنامه ها و پیمان سپاری ارزی صادرات را به صفر رساند. علاوه بر صادرات، تولید نیز تحت تاثیر قرار گرفت و شاهد کاهش تولید نیز بودیم.

شکری اظهار داشت: با توجه به منطقه ای که کارخانجات گروه صنعتی-بازرگانی شکری در آن واقع شده از ابتدا رویکرد صادرات محور داشتیم و در ابتدا صادرات را از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد رساندیم و برنامه ما برای سال جاری سهم ۹۰ درصدی صادرات از فروش است. به عبارت دیگر از بدو تاسیس کارخانه، تعهد ما به دولت صادرات بود اما بخشنامه های خلق الساعه تمامی برنامه های واحدها را دچار مشکل می کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کاهش تقاضای بازار و قیمت های دستوری در بورس کالا، تولیدکنندگان را با چالش مواجه کرده است.

مدیرعامل ذوب اهن بیستون تصریح کرد: باید قبول کنیم که تولیدکننده تحت فشار است و علیرغم این فشارها، هلدینگ جهان فولاد غرب رونق تولید را در پیش گرفته و راه اندازی پروژه ها و واحدهای جدیدی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: واحد ذوب و ریخته گری مجموعه وارد مدار شده و واحد احیا مستقیم هم به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دست یافته که با راه اندازی تمامی واحدهای در دست اجرا، چرخه فولاد در کرمانشاه به یک میلیون تن خواهد رسید کما اینکه ظرفیت فعلی ۷۰۰ هزار تن می باشد. لذا انتظار ما به عنوان یک تولیدکننده از دولت و مسئولین این است که مشکلات موجود با بهره گیری از نظرات تولیدکنندگان و تشکل ها رفع شود چراکه نشان داده ایم اگر مشکل عملیاتی پیش روی ما نباشد قادر خواهیم بود رونق تولید را ایجاد کنیم.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده