تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۵۰۳۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتتاح نمایشگاه بومی سازی فولاد خوزستان

می متالز - نخستین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان روز گذشته با حضور خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد. این نمایشگاه در روزهای 23 تا 25 مرداد 98 (ساعت بازدید 18 الی 23) در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز میزبان بازدیدکنندگان است.
افتتاح نمایشگاه بومی سازی فولاد خوزستان

به گزارش می متالز، دکتر غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در برنامه افتتاحیه نخستین نمایشگاه بومی سازی فولاد خوزستان گفت: در متن قانون بهبود فضای کسب و کار و رقابت پذیری، دولت رقیب بخش خصوصی نیست.

وی افزود: در صندوق پژوهش و فناوری فولاد، ۱۰۰ میلیارد تومان برای بومی سازی در نظر گرفته شده است.  همچنین در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، سایتی برای نیازهای واحدهای معدنی و صنایع معدنی طراحی شده تا در کنار صندوق مذکور قرار گیرد و نیازهای صنعتی را تامین کند.

غریب پور اظهار داشت: از شرکت فولاد خوزستان که نخستین استان برگزار کننده نمایشگاه بومی سازی است، تشکر می کنم. این رویداد از افتخارات فولاد خوزستان است. پیش از این نمایشگاه های انجمن تولیدکنندگان فولاد و ملی ساخت داخل و بومی سازی در راستای تقویت تولید داخلی و بومی سازی برگزار شده بود.

وی ادامه داد: از مهندس کشانی مدیر عامل سابق شرکت فولاد خوزستان که این ایده در زمان وی شکل گرفت تشکر می کنم. کشانی در زمینه طرح های توسعه، ارزآوری، تنظیم بازار، توسعه منابع انسانی و مسئولیت اجتماعی خدمات مطلوبی ارائه داد.

وی من قدردانی از مهندس محمدی مدیر عامل جدید شرکت فولاد خوزستان نیز گفت: از ایشان که در مدت مسئولیت خدمات موثری انجام داد تشکر می کنم.

وی هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: یکی از شاخص های بهره وری، نیاز کمتر به ارز است. به طوری که در جایزه بهره وری ایمیدرو، هر شرکتی که بتواند در تامین نیازهای ارز درخواست کمتر داشته باشد، امتیاز بیشتری می گیرد.

وی ادامه داد: ایمیدرو با ایجاد دبیرخانه بومی سازی، در کنار معاونت پژوهش و نوآوری ریاست جمهور، صندوق پژوهش و فناوری فولاد اقدام به فراهم کردن زمینه بومی سازی و رفع نیازهای صنعتی مدیریت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این نمایشگاه در کنار واحدهایی که امکان ساخت تجهیزات دارند، قرار خواهد گرفت. ایمیدرو از این رخداد بسیار مهم و از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کند تا ساخت داخل، موضوع محوری صنعت شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ شرکت بزرگ صنایع معدنی ۱۰ قرارداد همکاری در زمینه پژوهش امضا کرده اند گفت: تفاهم نامه ها، فتح بابی برای امضای قراردادهای عملی است و امیدواریم تفاهم نامه ها به تعدادی قرارداد ختم شود. توافق کردیم مکان فیزیکی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم تا زمینه ساز حضور نخبگان باشد و شرکت های ایمیدرو دانش آنها را به تکنولوژی تبدیل کنند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: برای عملی شدن موضوع بومی سازی، ظرفیت فیزیکی، منابع مالی، منابع انسانی و حذب زمینه نخبگان را انجام می دهیم. سیاست راهبردی دولت در وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو حمایت از نمایشگاه های بومی سازی به عنوان ویترین توانمندی صنعت است.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم فولاد خوزستان در زمینه توسعه و بومی سازی، الگوی کشور شود.

محمدی، مدیرعامل فولاد خوزستان نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بومی سازی فولاد خوزستان گفت: وظیفه ملی خود می دانیم هر جا قطعه و تجهیزی مطابق با استانداردهای بین المللی باشد در اولویت تامین قرار گیرد.

وی افزود: تولیدکنندگان با استفاده از روش های نوین بازاریابی و بومی سازی محصولات، راهکارهای کاهش قیمت تمام شده، استانداردسازی جهانی در کیفیت توجه کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: حمایت مسئولان از شرکت های ساخت داخل برای چرخه تولید داخل ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فشارهای بین المللی ناشی از تحریم های ظالمانه و با اتکا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، نمایشگاه بومی سازی در این شرکت برگزار می شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان سخنان خود گفت: این نمایشگاه تخصصی می تواند در سایر صنایع متمرکز شود.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان هم در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بومی فولاد خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین در مسیر امیدوارکننده ای قرار گرفته و گروه ملی فولاد با تدابیر و تلاش های دکتر غریب پور، فولاد خوزستان و بانک ملی شرایط مناسبی دارد.

وی افزود: امیدواریم نمایشگاه ها را به گونه ای برگزار کنیم که اثربخشی عملی داشته باشد.

شریعتی اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه بومی سازی توسط شرکت فولاد خوزستان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این مسیر برای توسعه تولید در استان همچنان جاری باشد.

وی گفت: با حمایت از ساخت قطعات و تجهیزات در داخل، چرخش ثروت صورت خواهد گرفت و اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد. بومی سازی تنها محدود به زمان تحریم نباشد.

شریعتی در خاتمه گفت: نخستین نمایشگاه بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان شامگاه امروز با حضور خداداد غریب پور، استاندار خوزستان، نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان استانی و … افتتاح شد.

در خاتمه مراسم افتتاحیه نیز از محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان تقدیر شد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده