تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۵۰۳۱۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در آستانه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان عنوان شد

قطب فولاد کشور بهترین بستر برای متالکس۲۰۱۹

می متالز - یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان، ماه آینده برگزار می‌شود.
قطب فولاد کشور بهترین بستر برای متالکس۲۰۱۹

به گزارش می متالز، زمان برپایی این نمایشگاه ۱۰ تا ۱۳شهریور و برگزارکننده آن شرکت رستاک‌پادویژن است. تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های پیش به نمایش گذاشتن قطعات و تجهیزاتی از ماشین‌آلات و قطعات بومی‌سازی شده در صنایع فولاد و متالورژی کشور است. در گفت‌وگو با ۲شرکت‌ غرفه‌دار در این رویداد از دستاوردها پرسیده ایم و نظر آنها را درباره چگونگی ارتقای کیفیت رویداد جویا شده ایم.

 

اصفهان، قطب فولاد کشور

سعید یوسف‌زاده از اعضای هیات مدیره شرکت دیرگداز آذربایجان است. او به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: دیرگداز آذربایجان از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینه تولید فرآورده‌های نسوز و انواع جرم‌های ریختنی آغاز کرده است. بیشتر مشتریان ما را صنایع فولاد، سیمان، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه‌ها و به طور کلی صنایعی که در دمای بالا فعالیت می‌کنند، تشکیل می‌دهند. هم‌اکنون ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد خراسان و صنایع سیمان کشور مانند سیمان آبیک، خوزستان و سیمان شرق، اصلی‌ترین مشتریان ما هستند.
وی می‌افزاید: شرکت در آذربایجان و شهر تبریز مستقر است. با این حال این پنجمین دوره‌ای است که به طور مستمر در نمایشگاه اصفهان شرکت می‌کنیم. دلیل این حضور مستمر آن است که مشتریان ما در سراسر کشور از جمله عسلویه، خوزستان، اصفهان و... پخش شده‌اند و به عبارتی دیگر بیشترین مشتریان ما، خارج از استان خودمان مستقر هستند.
یوسف‌زاده ادامه می‌دهد: نمایشگاه اصفهان فرصت خوبی به شمار می‌آید تا به وسیله آن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم. البته درست است که برگزاری آن همواره با نواقصی همراه بوده اما در کل، مطلوب است. این کارشناس اضافه می‌کند: ما در نمایشگاه امسال به دنبال ارائه محصولات جدید هستیم؛ از جمله این محصولات جرم‌های نسوز است که ضدسایش هستند. در صنایع فولاد، سایش مسئله مهمی است؛ در نتیجه باید از جرم‌هایی استفاده کرد که در برابر سایش مقاومت داشته باشد. این جرم‌های ضدسایش و ضدشوک، پیش از این از کشورهایی مانند آلمان وارد می‌شد اما حالا از سوی شرکت ما، تولید و به شرکت‌های فولادی و سیمانی عرضه می‌شود.
یوسف‌زاده ادامه می‌دهد: مزیت اصلی نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان در برگزاری آن در شهر اصفهان به عنوان قطب فولاد کشور است. این اتفاق باعث می‌شود مشتریان ما که در استان اصفهان مستقر هستند، از این نمایشگاه بیشتر استقبال ‌کنند. اصفهان علاوه بر این به جنوب کشور و شهرهای شیراز، یزد و کرمان و در کل، مراکز صنعتی و معدنی کشور نزدیک است و این نزدیکی حسن بزرگی به شمار می‌آید.
او در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات احتمالی نمایشگاه اظهار می‌کند: بزرگ‌ترین مشکلی که در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان وجود دارد و ما هر سال شاهد آن هستیم این است که برخورد پرسنل برگزاری نمایشگاه به ویژه در بخش حراست می‌تواند بسیار بهتر از آنچه اکنون است، باشد. وقتی شما یک نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌کنید با اقشار مختلف و حتی بازدیدکنندگان خارجی روبه‌رو هستید و برخورد نامناسب در محیط حرفه‌ای و کاری می‌تواند بر کیفیت برگزاری رویداد تاثیر منفی بگذارد. وی می‌افزاید: ما هر سال غرفه یک نمایشگاه را در اختیار داریم و شاهد هستیم که این برخورد نامناسب تا چه اندازه بر کیفیت برگزاری تاثیرگذار است. بازدیدکنندگان گاه از مسافت‌های دور می‌آیند و رویارویی با چنین برخوردی به دلیل پوشش نامناسب و دلایلی مانند آن با بازدیدکنندگان آقا و خانم مطلوب نیست. در کنار این سامانه سرمایشی، مجموعه نیز کارکرد مناسبی ندارد و این اتفاق باعث می‌شود هزینه سرمایش بر عهده غرفه‌دار بیفتد. چنین اتفاق‌هایی هر چند پیش پا افتاده است اما در نهایت بر کیفیت کار تاثیر می‌گذارد.

 

خودکفایی در تولید مبدل‌های صفحه‌ای

محمدحسین لنگری، کارشناس فروش شرکت طاها قالب توس، دیگر شرکت حاضر در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان است. او توضیح می‌دهد: طاها قالب توس از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینه خودکفایی کشور در تولید مبدل‌های صفحه‌ای در شهرک صنعتی توس در استان خراسان آغاز کرده است. محصولات ما در صنایع مادر همچون نفت، گاز و فولاد کشور کاربرد دارد و ما به‌وسیله مهندسی معکوس نیاز کشور را به این مبدل‌ها برآورده کردیم. ما مبدهای صفحه‌ای را در سایزهای مختلف تولید می‌کنیم. وی می‌افزاید: این دوره نمایشگاه چهارمین دوره‌ای است که در آن حضور پیدا می‌کنیم. اصفهان بازار خوبی برای ما دارد و اصلی‌ترین مشتری ما در این استان نیز شرکت فولاد مبارکه است که تاکنون ۲هزار دستگاه از ما خریداری کرده است. لنگری می‌افزاید: شرکت طاها قالب توس با تجربه چندین ساله در مدل‌سازی، قالب‌سازی و ماشین‌کاری، توانایی علمی و فنی مهندسی معکوس انواع مبدل‌های حرارتی را دارد، به ویژه درباره مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای، این شرکت به کمک دوربین‌های پیشرفته، تصاویری سه‌بعدی از صفحات با هندسه پیچیده مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای که قطعه اصلی در این نوع مبدل‌هاست تهیه کرده سپس با استفاده از نرم‌افزارهای مدل‌سازی نظیر سولایدوُرکز و کتیا، این قطعات مدل شده و قالب صفحات طراحی می‌شود. سپس این قالب‌ها با بهره‌گیری از ماشین‌های فوق پیشرفته سی‌ان‌سی با دقت بسیار زیاد ماشین‌کاری شده و برای تولید صفحات حرارتی در پرس‌های هیدرولیک مدرن فرم‌دهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کارشناس در ادامه معرفی دستاوردهای این شرکت توضیح می‌دهد: شرکت، مجهز به آزمایشگاه‌های تخصصی در زمینه صنایع پلیمر و لاستیک و همچنین آزمایشگاه پیشرفته آکرودیته، آزمایش عملکرد مبدل‌های حرارتی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و تولید نمونه است و می‌تواند به شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی کشور خدمات ارائه کند.
وی در نهایت اضافه می‌کند: این شرکت با بهره‌گیری از سامانه هوشمند به طور دائم وضعیت سلامت محصولات خود را مانیتور کرده و در صورت نیاز، خدمات تمیزکاری و تعمیر را در محل شرکت‌ها یا در سایت تعمیر و تمیزکاری پیشرفته مجموعه ارائه می‌دهد. به علاوه با انبارداری گسترده خود، امکان تامین قطعات یدکی با کیفیت مبدل‌های حرارتی را در کمترین زمان ممکن دارد.

عناوین برگزیده