تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۵۰۳۲۶
سرویس خبر : زمین شناسی

سالانه ۲۸ میلیون تن مواد معدنی در استان تهران استخراج می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تعداد معادن فعال استان را ۲۸۰ فقره عنوان و بیان کرد: سالانه حدود ۲۸ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود.
سالانه ۲۸ میلیون تن مواد معدنی در استان تهران استخراج می‌شود

به گزارش می متالز، یدالله صادقی ارزش این مواد معدنی استخراج شده را حدود پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی بیشتر مصالح ساختمانی استان تهران شامل آهک، سنگ لاشه ساختمانی و شن و ماسه است و قابلیت انتقال در پروژه های عمرانی دولتی و بخش خصوصی تولید سیمان را دارد.

وی ادامه داد: میزان سطح اشتغال معدن در استان حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر و نسبت به کل کشور در حدود سه درصد است.

صادقی اظهارداشت: عمده معادن شن و ماسه استان دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی، دانه بندی و شست و شوی شن و ماسه آبرفتی هستند.

به گفته وی برخی معادن به استناد مفاد قانون معادن امکان فرآوری ماده معدنی خام در سر معدن را دارند اما برخی دیگر از مواد معدنی تولید استان نظیر مس، سلستین، خاک های صنعتی و غیره برای فرآوری به کارخانه های تولید کنسانتره واقع در شهرک ها یا نواحی صنعتی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: سنگ لاشه ساختمانی پس از استخراج و مالون گیری امکان کانه آرایی و تولید شن و ماسه را در صورت موافقت محیط زیست و منابع طبیعی دارند.

صادقی اضافه کرد: مواد معدنی حاصل از استخراج معادن شن و ماسه عمدتا در مجاورت معادن، فرآوری و به شن و ماسه تبدیل و برای تولید بتن آماده و آسفالت به واحدهای صنایع معدنی حمل می‌شود.

وی افزود: مواد معدنی حاصل از معادن آهک عمدتا به چهار کارخانه فرآوری سنگ آهک و تولید سیمان در استان تهران شامل سیمان تهران، سیمان شمال، سیمان فیروزکوه و سیمان فرازکوه یا به واحدهای دانه بندی و آسفالت مجاورت معدن منتقل می‌شود.

عناوین برگزیده