تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۵۰۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آمریکا برخی کالاهای چینی را از لیست اعمال تعرفه خارج کرد

می متالز - دولت ترامپ برخی از کالاهای وارداتی چینی را، که شامل لوازم خانگی، وسایل کودک و مودم های اینترنت می شوند، از لیست کالاهایی که تعرفه ۱۰ درصدی به آنها تعلق می گرفت، خارج کرد.
آمریکا برخی کالاهای چینی را از لیست اعمال تعرفه خارج کرد

به گزارش می متالز، دفتر نمایندگی بازرگانی آمریکا لیست کامل اقلامی را که قرار است از فهرست افزایش تعرفه کالاهای چین خارج شوند منتشر کرده است.

آمریکا قرار است در دو تاریخ مختلف -ابتدای ماه سپتامبر و ۱۵ ماه دسامبر - بر کالاهای چینی با ارزش کل ۳۰۰ میلیارد دلار ۱۰ درصد تعرفه وضع کند. این اقدام دولت آمریکا در راستای سیاست آن دولت برای افزایش فشار بر پکن اعمال شده است با این امید که مقامات چینی در مذاکرات تجاری دو طرفه کوتاه بیایند. بسیاری از کالاهای وارداتی چین پیش از این شامل افزایش تعرفه ۲۵ درصدی شده بودند.  

روز سه شنبه رئیس جمهور آمریکا بیش از نیمی از افزایش تعرفه هایی که قرار بود اعمال شود را تا ماه دسامبر به تعویق انداخت. وی گفت که قصد او از این تصمیم محافظت از شرکت ها و مصرف کنندگان آمریکایی در فصل خریدهای کریسمس است، چراکه با افزایش تعرفه ها قیمت کالاهای وارداتی نیز قطعا افزایش می یابد.  

بر اساس گزارشات منتشر شده لیستی که آمریکا جدیدا منتشر کرده شامل ۴۴ رقم کالا به ارزش کل ۷.۸ میلیارد دلار می شود. برخی مواد شیمیایی که در صنعت پلاستیک کاربرد دارند نیز در این فهرست دیده می شوند. رویترز قبلا گزارش کرده بود که انجیل و دیگر مکتوبات مقدس شامل افزایش تعرفه نخواهند شد.

انواع مودم ساخت چین مشمول قانونی می شوند که از سپتامبر سال پیش بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی ۲۵ درصد اعمال شده است. بنابراین این اقلام از فهرست جدید خارج شده اند تا دیگر ۱۰ درصد تعرفه اضافه تر بر آنان وارد نشود. اما اقلامی مانند ساعت های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و هدفون های بلوتوثی همگی در لیست جدید هستند.

اکثر کالاهایی که از اعمال تعرفه های ۱۰ درصدی معاف شده اند شامل وسایل منزل از جمله صندلی های چوبی یا با بدنه فلزی و نیز صندلی های پلاستیکی هستند. برخی از همین کالاها قبلا مشمول تعرفه های ۲۵ درصدی شده بودند.

همچنین وسایل مربوط به کودکان مانند تخت خواب های سیار، لگن های شستشو، گهواره، کالسکه و صندلی کودک مشمول تعرفه نمی شوند.

در ماه می، به دلیل افزایش ۲۵ درصدی تعرفه ها، صنعت ۱۱۴ میلیارد دلاری خرده فروشی وسایل خانه در آمریکا بیشترین صدمه را دید. در نتیجه بهای تمامی کالاهای این صنعت در این ماه افزایشی چشمگیری پیدا کرد. 

وزارت کار آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که شاخص وسایل خانه در ماه جولای ۰.۴ درصد افزایش یافته است. این سومین افزایش متوالی ماهانه در این شاخص است.

عناوین برگزیده