تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۵۰۳۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نگاه خیره سهامداران به بانکی ها/ «اخابر» و ارزشی که واقعی نیست

می متالز - در روز صعود شاخص کل، نمادهای بانکی و مرتبط با آن، در کانون توجهات سهامداران واقع شده اند.
نگاه خیره سهامداران به بانکی ها/ «اخابر» و ارزشی که واقعی نیست

به گزارش می متالز به نقل از واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز توانست کانال 262 هزار واحد را نیز فتح کند اما؛ در حال حاضر اندکی عقب نشینی کرده و با رشد حدود 500واحدی همراه شده است.

در این میان، حقوقی‌ها پس از مدت ها به نماد «وخارزم» توجه نشان داده‌اند. «وتجارت» و «اخابر» را نیز در صدر لیست خریدهای خود قرار دادند.

«اخابر» در مرداد 1387 با ارزش بازاری برابر با 7 هزار میلیارد تومان معادل 7 میلیارد دلار، در بورس عرضه شد. قیمت دلار در آن زمان کمتر از 1000 تومان بود. پس از گذشت یک دهه، ارزش بازار این شرکت فقط 22 هزار میلیارد تومان، برابر با 2 میلیارد دلار است. این در حالی است که «اخابر» در این مدت، 1500 میلیارد تومان نیز افزایش سرمایه داده است. بنابراین، به نظر می رسد این سهم با قیمت واقعی خود فاصله بسیار دارد.

در آن سو، این قشر از معامله‌گران امروز روی خوشی به نماد «وپارس» نشان ندادند، در حالی که این سهم با تقاضای خوبی از سوی سهامداران مواجه شده است. به همراه «وبانک»، «ودی» نیز در صدر لیست فروش حقوقی‌ها قرار دارد. 

نماد «فاهواز» با بیشترین میزان عرضه مواجه شده و در این لیست نام نمادهای «خکرمان» و «خساپا» نیز به چشم می‌خورد. البته «خساپا» امروز صف خرید را نیز تجربه کرد.

حجم تقاضا در نماد «ثنوسا» همانند روز گذشته بالا است. پس از  آن «خپارس» و «وپارس» مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته اند.

عناوین برگزیده