تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۰
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۵۰۳۸۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل صنایع غیرفلزی خبر داد:

پایش مستمر کف عرضه محصولات پتروشیمی

می متالز - مدیرکل صنایع غیر فلزی موضع اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت را رساندن مواد اولیه به تولیدکنندگان واقعی اعلام کرد و گفت: پایش مستمر کف عرضه مواد پتروشیمی و مدیریت بخش تقاضا با جدیت در حال انجام است.
پایش مستمر کف عرضه محصولات پتروشیمی

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در گردهمایی معاونین صنایع با اعلام این خبر افزود: پایش مستمرکف عرضه مواد پتروشیمی در بورس کالا و پیاده سازی آزمایشی طرح افق (استاندارد سازی فاکتور و قیمت به استناد مصوبه کارگروه تنطیم بازار از جمله اقداماتی است که در راستای مدیریت عرضه و تقاضا در این بخش صورت گرفته و نتایج خوبی هم همراه داشته است.

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صمت، تشکیل جلسات هفتگی کمیته راهبری مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی در ستاد وزارتخانه، تشکیل کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی، بروزرسانی و اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی در سامانه هماهنگ تا زمان اجرای کامل طرح افق در همین راستا عنوان کرد.

وی همچنین به اصلاح سهمیه ها بر اساس اطلاعات متوسط خرید مواد پتروشیمی از بورس کالا طی سال های گذشته و متوسط آمار تولید 24 ماهه برپایه مستندات مربوطه خبرداد.

نیارکی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به پایش عرضه و تقاضای مواد پتروشیمی بیان کرد: مواداولیه به اندازه کافی در کشور وجود دارد و ما از استان ها می خواهیم تمام موارد خواسته شده براساس دستورالعمل ارسال شده را با دقت پیاده سازی و اجرا کنند.
وی در پایان با تاکید بر همراهی استان ها در بهبود مستمر وضعیت موجود گفت: موضع ما رسیدن مواد اولیه به تولید کنندگان واقعی است.

عناوین برگزیده