تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۵۰۳۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع در گردهمایی معاونان امور صنایع سراسر کشور:

حمایت از تولید ملی پیشران توسعه صنعتی/ تسریع در بازنگری در تعرفه ها ضروری است

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر همگرایی تولید و تجارت گفت: تجارت و بازرگانی مانع تولید نیست اما سیاست های اقتصادی باید در راستای حمایت از تولید ملی به عنوان پیشران توسعه صنعتی باشد.
حمایت از تولید ملی پیشران توسعه صنعتی/ تسریع در بازنگری در تعرفه ها ضروری است

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی در گردهمایی معاونان امور صنایع سراسر کشور که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت و مدیران کل و مشاوران معاونت امورصنایع برگزار شد، با تبیین مهمترین سیاست های حمایتی وزارت صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: بدون حمایت از تولید تنظیم بازار داخلی حمایت نمی شود و صیانت از تولید کننده در نهایت به حفظ اشتغال در کشور و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تاکید کرد: با حمایت از تولید، تجارت نیزتوسعه خواهد یافت و زمینه ساز افزایش ظرفیت تولید در صنایع مزیت دارخواهد بود.
مقیمی در ادامه یکی از سیاست های حمایت از تولید ملی را تسریع در اصلاح تعرفه ها و جلوگیری از ممنوعیت های صادراتی برشمرد و گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که تولید کشور هدفگذاری شده است، ایجاد خلل در جریان آزاد تولید و تجارت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و همه ما باید تمام چالش های پیش روی تولید را با کمترین آسیب مرتفع نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از استان ها خواست نسبت به پالایش مستمر اطلاعات شرکت ها براساس ظرفیت های واقعی واحدهای تولیدی اقدام نمایند و اطلاعات را به صورت مستمر به ستاد اعلام نمایند.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین خاطر نشان کرد: پیش بینی نیاز آتی واحد های تولیدی و برنامه ریزی برای تامین نیازها با هدف جلوگیری از ایجاد اخلال در روند تولید نیز از جمله موضوعات مهمی است که استان ها باید در اسرع وقت اعلام نمایند.
مقیمی همراهی و هماهنگی همه جانبه در اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی با هدف تقویت زمینه های حمایتی از کالاهای ایرانی را از دیگر برنامه های مورد تاکید ستاد برشمرد و گفت: ظرفیت های ساخت داخل در استانها و ثبت و معرفی ظرفیت ها در سطح استان نیز با جدیدت باید انجام شود.
وی درپایان با تاکید بر همراهی استان ها در رصد وضعیت صنایع مختلف در سراسر کشور تصریح کرد: از کلیه توانمندی ها و ظرفیت های استانی برای تعمیق ساخت داخل و تامین نیازمندی های وارداتی استانی و ملی از داخل کشور باید بهره مند شد.

عناوین برگزیده