تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۵۳۲
کد خبر: ۵۰۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تغییرات مثبت در تولیدات «جم»

می متالز - با اجرای طرح توسعه (Revamp) کوره ۱۰۶ الفین و تست ۹۰ روزه، افزایش ظرفیت ۱۵ درصدی خوراک گاز و مایع در پتروشیمی جم عملی شد.
تغییرات مثبت در تولیدات «جم»

به گزارش می متالز، با اجرای طرح توسعه یکی از کوره‌های دوگانه واحد الفین پتروشیمی جم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و اتمام مراحل نصب کوره ۱۰۶، مقدمات انجام تست کارآیی و عملکرد آغازشد.

حسن معینی، معاون مجتمع پتروشیمی جم گفت: با توجه به اهمیت تولید اتیلن از خوراک گاز و پروپیلن، بنزین و بوتادین از خوراک مایع، اجرای این طرح با هدف افزایش ۱۵ درصدی خوراک گاز و مایع در پتروشیمی جم و رسیدن افزایش ظرفیت خوراک گازی از ۴۰ به ۴۶ تن و مایع از ۵۰ به ۵۷ تن به مرحله اجرا درآمد. وی ادامه داد: با اتمام تست کارآیی و عملکرد کوره گازی و عملی شدن این پروژه مهم، افزایش زمان دی‌کک در کوره گازی از ۶۰ به ۹۰ روز در پتروشیمی جم فراهم شده است و همچنین درخصوص افزایش زمان دی‌کک در کوره مایع از ۶۰ به ۸۰ روز در حال آماده‌سازی شرایط برای تست است.

معاون شرکت مجتمع پتروشیمی جم افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام و افزایش ظرفیت کوره‌های الفین بین ۸ تا ۱۰میلیون یورو در سال برای پتروشیمی جم آورده ارزی به همراه داشته باشد.

عناوین برگزیده