تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۵۰۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران:

سال گذشته ۴۴۳ هزار تن زغال‌سنگ از کشور صادر شد

می متالز - دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با بیان اینکه سال گذشته ۴۴۳ هزار تن زغال‌سنگ براساس آمار گمرکات صادر شده است گفت: معادن استان کرمان سالانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی به کشور پرداخت می‌کنند.
سال گذشته ۴۴۳ هزار تن زغال‌سنگ از کشور صادر شد

به گزارش می متالز، سعید صمدی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی مسائل و مشکلات زغال سنگ در استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه زغال سنگ در ایران به نام کرمان شناخته شده است اظهار داشت: حدود 40 سال زغال سنگ کرمان فعالیت بسیار خوبی داشت و می‌تواند دوباره رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 443 هزار تن زغال سنگ براساس آمار گمرکات صادر شده است گفت: اما دولت امسال به ما گفته که با توجه به تحریم مشکلات تامین ذغال ذوب آهن اصفهان حل شود.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت یک الزامی را برای زغال سنگی‌ها ایجاد کرده است که در یک قرارداد سه ساله زغال سنگ ذوب آهن اصفهان تامین شود.

وی با بیان اینکه معادن استان کرمان سالانه حدود 400 میلیارد تومان حقوق دولتی به کشور پرداخت می‌کنند گفت: پیشنهاد می‌شود از این محل بحث 4 درصد حق‌ بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران زغال سنگ در این مقطع پرداخت شود.

صمدی با اشاره به اینکه هزینه‌های معادن زغال سنگ هزینه نقدی است و بلافاصله باید پرداخت شود ادامه داد: از سوی دیگر آن‌طرف ذغال را از معدن به صورت اقساط می‌خرند.

عناوین برگزیده