تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۵۰۵۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نگاهی به عملکرد 97 و پروژه‌های مهم 98

میدکو در مسیر تبدیل شدن به هلدینگ معدنی و صنایع معدنی برتر در خاورمیانه

می متالز - شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (هلدینگ میدکو) در سال 1386 و با سرمایه اولیه یک هزار میلیارد ریال تاسیس شد و حالا در دوازدهمین سال فعالیت خود موفق شده به یکی از غول های بخش معدن و صنایع معدنی ایران تبدیل شود.
میدکو در مسیر تبدیل شدن به هلدینگ معدنی و صنایع معدنی برتر در خاورمیانه

به گزارش می متالز، شعار استراتژیک هلدینگ میدکو "توسعه ما از معدن آغاز می شود" است و چشم انداز میدکو نیز تبدیل شدن به هلدینگ معدنی و صنایع معدنی برتر در خاورمیانه با کلاس جهان تعریف شده است. در همین حال هدف میدکو ارتقای ارزش سهام سهامداران، رضایت ذینفعان و ارتقای رتبه جهانی تعیین شده است و ماموریت میدکو هم ایجاد ارزش پایدار و بلندمدت برای سهامداران از طریق طراحی، اجرا و توسعه معادن و منابع معدنی، ایجاد مدل برای توسعه معدن و منابع معدنی و ارتقای سطح مدیریت فناوری و سهم در تولید ناخالص داخلی مشخص شده است.

میدکو در راستای تبدیل شدن به هلدینگ معدنی و صنایع معدنی برتر در خاورمیانه با کلاس جهانی حالا محصولات مختلفی را تولید می‌کند. کنسانتره سنگ آهن، گندله سنگ آهن، آهن اسفنجی، کک متالورژی، قطران، زغال فرآوری شده، فروسیلیس، لوله مسی و کاتد مسی.

با نگاهی به این سبد محصول کاملا روشن می‌شود که میدکو اولویت خود را سرمایه‌گذاری و توسعه در زنجیره صنعت فولاد تعریف کرده و در عین حال در صنعت مس نیز به عنوان اولویت دوم ورود کرده است. ضمن اینکه در زنجیره صنعت فولاد نیز تمرکز عمده میدکو روی بخش بالادستی و تامین مواد اولیه تولید فولاد است.

میدکو در مسیر توسعه خود در سال 1397 پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی را به بهره‌برداری رساند که مهمترین آنها پروژه احداث کارخانه فولادسازی بردسیر به روش احیای مستقیم، پروژه احداث کارخانه تولید کاتد مسی شهربابک به روش بایولیچینگ، پروژه توسعه واحد تولید فروسیلیسیوم همدان و پروژه خردایش مجدد کنسانتره سیرجان بودند.

در همین حال برخی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرای میدکو نیز به شرح زیرند با این توضیح که رقم پیشرفت فیزیکی آنها مربوط به انتهای سال 1397 بوده و قطعا طی سال جاری تاکنون این ارقام دستخوش تغییراتی شده‌اند:

  • فولادسازی زرند: 90.60 درصد
  • احیا و فولادسازی بوتیا: 40.29 درصد
  • فرآوری زغال سنگ طبس: 86.87 درصد
  • پخت سنگ آهک و دولومیت: 89.01 درصد
  • سامانه خنک‌سازی کک به روش خشک (CDQ): معادل 83.70 درصد
  • معدن زغال سنگ خمرود: 52 درصد
  • سیستم جامع اطلاعاتی میدکود (MIDRP): معادل 35.38 درصد


گزارش از محمدجواد به‌آبادی

عناوین برگزیده