تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۵۰۶۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دو زیرمجموعه تاصیکو در راه بازار سرمایه

می متالز - مدیرعامل هلدینگ صدر تامین از عرضه ۲ شرکت صنایع سرام آرا و زغال‌سنگ پروده طبس در بازار سرمایه در سال‌جاری خبر داد.
دو زیرمجموعه تاصیکو در راه بازار سرمایه

به گزارش می متالز، غلامرضا سلیمانی با اشاره به بازدهی مناسب تاصیکو از زمان عرضه اولیه تاکنون گفت: در این دوره مدیریت جدید تلاش خواهیم کرد پیش‌بینی سود هر سهم تاصیکو با افزایش مناسب و قابل‌قبولی برخوردار شود وEPS را دو برابر خواهیم کرد. وی درباره شرکت‌های زیرمجموعه تاصیکو گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین شامل ۱۲ شرکت مدیریتی و ۱۳ شرکت وابسته است.

ارزش سبد سرمایه‌گذاری تاصیکو شامل شرکت‌های بورسی و غیر‌بورسی تا پایان خردادماه ۹۸ بالغ‌بر ۹۳۰۰ میلیارد تومان است و ارزش کل بازار تاصیکو ۵۴۵۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود. سلیمانی با تشریح چشم‌انداز در دوره مدیریتی جدید گفت: به‌دنبال این هستیم که شرکت را در تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین حوزه‌های اصلی فعالیت شرکت شامل مس، فولاد، طلا و فلزات و کانی‌های گرانبها و کمیاب به یک هلدینگ تخصصی تبدیل کنیم. همچنین این هلدینگ پیشرو در حوزه صنایع معدنی، فلزی و غیر‌فلزی باید در بازار رده اول و دوم فولاد و مس و طلا حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد. 

سلیمانی با اشاره به گزارش‌های سه ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۱۳۹۸ شرکت‌های تابعه گفت: عمده شرکت‌های زیرمجموعه بودجه مصوب را محقق کرده‌اند. بر این اساس در کل ۳۶ درصد از خالص بودجه سال مالی ۱۳۹۸ محقق شده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته از درصد افزایش ۲۴۹ درصدی برخوردار بوده است.

عناوین برگزیده