تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۵۰۶۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید استاندار خراسان جنوبی از معدن طلای خوسف

می متالز - استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفر به خوسف از معدن اکتشاف طلای شادان این شهرستان بازدید کرد.
بازدید استاندار خراسان جنوبی از معدن طلای خوسف

به گزارش می متالز، مدیر معدن اکتشاف طلای شادان خوسف روز یکشنبه در این بازدید گفت: پروانه بهره‌برداری این معدن 27 میلیون تن با عیار 55 صدم سی پی ام است.

داوود رئیسی افزود: در این ارتباط یک بخش سیستم پرستیژ و بخش رگی پر عیار در برنامه پنج ماه قابل اکتشاف است.

وی بیان کرد: اکنون 15 نفر نیروی بومی در این منطقه مشغول کار هستند و همچنین حفاری 22 هزار متر توسط افراد خارجی انجام شده است.

نماینده شرکت سرمایه گذار معدن طلای شادان خوسف اظهار داشت: پروژه سخت و زمان‌بر است اما زمینه ایجاد اشتغال مستقیم 200 نفر و غیرمستقیم یکهزار نفر را در صورت بهره برداری فراهم خواهد کرد.

وی عنوان کرد: به صورت پایلوت از رگه‌های پر عیار معدن فرآوری طلا انجام خواهد شد که عملیات واحد فرآوری تا یک ماه دیگر آغاز  می‌شود.

رئیسی یادآور شد: نخستین شمش طلای معدن شادان پیش‌بینی شده است تا پایان سال تولید شود.

وی گفت: سرمایه گذار این معدن شرکت «کارند صدر جهان» است و تاکنون تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده است، همچنین خط برق 400 کیلوولت نیز به زودی تامین خواهد شد.

مدیر معدن اکتشاف طلای شادان خوسف افزود: ظرفیت کارخانه فرآوری طلای شادان نیاز به طرح مطالعاتی دارد چراکه از چند صد هزار تا چند میلیون تن بر مبنای تناژ امکان جابه جایی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اول مرداد امسال به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون پنج محدوده معدنی طلا در استان شناسایی شده و فرآوری این نوع ماده معدنی در دستور کار قرار گرفته است.

داود شهرکی افزود: کارخانه استحصال طلا با سرمایه‌گذاری بیش از 80 میلیارد تومان در حوزه شهرستان‌های نهبندان و خوسف به زودی احداث می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی روز شنبه در سفری 2 روزه وارد خوسف شد و ضمن بازدید از چند مجتمع کشاورزی و واحد تولیدی در این شهرستان با مردم روستاهای مختلف نیز دیدار کرد.

معتمدیان از کارخانه در حال ساخت چدن خوسف و معدن قلعه زری نیز بازدید و روند فعالیت این دو مجموعه صنعتی را از نزدیک بررسی کرد.

وی از دی ماه سال گذشته تا امروز به 11 شهرستان استان سفر کرده که این سفرها مصوباتی داشته و دبیرخانه پیگیری آنها در معاونت عمرانی استانداری مستقر است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده