تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۵۰۶۸۷

فعالان اقتصادی از رسانه برای کمک به حل مشکلات تولید بهره گیرند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: لازم است فعالان اقتصادی به ویژه صاحب نظران و صاحبان تجربه از ظرفیت رسانه برای انعکاس مشکلات بخش تولید و ارائه راه حل ها بهره گیرند.
فعالان اقتصادی از رسانه برای کمک به حل مشکلات تولید بهره گیرند

به گزارش می متالز، محمد رضا مس فروش روز یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره تولید ملی و رسانه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که در شهرک صنعتی توس مشهد برگزار شد افزود: بخشی از مشکلات حوزه تولید در استان از طریق کارگروه ستاد تسهیل یا ستاد تدبیر قابل حل است اما برخی مشکلات منشا کشوری دارد که از عهده مسئولان استان خارج است.

وی اضافه کرد: ظرفیت هایی در بخش اداری و غیراداری خراسان رضوی وجود دارد که اگر از ظرفیت های تهران بیشتر نباشد کمتر نیست و در این راستا برخی مشکلات با همت دولت و بخش خصوصی در همین استان قابل حل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صاحب نظران ارزشمندی در بخش تولید وجود دارند که می توانند مشکلات را احصا و راه حل های منصفانه برای آنها ارائه دهند و  این افراد باید از ظرفیت رسانه به دور از ایجاد تهییج و مسائل حاشیه ای استفاده کنند و در یک شرایط آرام نقطه نظرات خود را انعکاس دهند.

مس فروش افزود: نکات صاحب نظران توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تقویت و به صورت موثرتری از طریق رسانه ها نشر داده خواهد شد تا انعکاس بهتری در سطح کشور داشته باشد.

مس فروش سیاست دولت را تعمیق و تقویت تولید داخلی دانست و گفت: طرح هایی توسط دولت برای تامین مالی بخش تولید مطرح است ضمن اینکه دولت نظارت بر روند اجرای فعالیت های اقتصادی و توسعه صادرات غیرنفتی را به عنوان دو رویکرد مهم به صورت جدی دنبال می کند.

وی با تاکید بر ایجاد کمپین تبلیغاتی برای برندهای تولیدی در خراسان رضوی گفت: ایجاد یک فضای تبلیغاتی گسترده با استفاده از ظرفیت رسانه برای تولید، بسیار ثمربخش است و تبلبغات خوب برای تولید در بازاریابی ملی و بین المللی تاثیر زیادی دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توقع از اصحاب رسانه این است که در کنار پوشش اخبار، به تولید خبرهای تاثیرگذار در خصوص نقایص و کمبودها و مشکلات حوزه صنعت نیز همت گمارند.

حسن حسینی با اشاره به دو مشکل بزرگ بخش تولید در کشور افزود: در جمهوری اسلامی نظام بانکی در شان مردم ایران و در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست مثلا در دانمارک که کشوری غیرمسلمان است وام ۱۰ ساله مسکن با نرخ بهره منفی داده می شود اما در کشور مسلمان ما وام ۳۰ ساله مسکن با نیم درصد بهره به متقاضیان پرداخت می گردد.

وی دیوان سالاری و بوروکراسی کشنده اداری را از دیگر مشکلات بخش صنعت در کشور دانست و ادامه داد: آنچنان این دو حوزه به تولیدکنندگان فشار روانی وارد می کنند که از سرمایه گذاری خود پشیمان می شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از اصحاب رسانه خواست نسبت به نظام بانکی مشکل دار و دیوان سالاری در کشور خبرهای مناسب تولید و نشر دهند تا بتوان این نقیصه ها را برطرف کرد.

پنجمین جشنواره تولید ملی و رسانه که هر ساله توسط خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار می شود برگزیدگان این دوره خود را در حوزه خبر، گزارش، یادداشت، عکس و اخبار تصویری از بین رسانه های مکتوب، دیداری و آنلاین خراسان رضوی معرفی و تجلیل کرد.

عناوین برگزیده