تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۵۰۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ترامپ: فعلا آماده توافق با چین نیستیم

تلاطم در بازارهای مالی آمریکا از بیم بروز یک رکود اقتصادی

می متالز - رئیس جمهور آمریکا گفته است که فعلا آماده توافق با چین نیست و همزمان احتمال بروز رکود اقتصادی در کشور را نیز رد کرده است.
تلاطم در بازارهای مالی آمریکا از بیم بروز یک رکود اقتصادی

به گزارش می متالز، دونالد ترامپ و مقامات عالی رتبه کاخ سفید نگرانی ها در مورد کاهش رشد اقتصادی آمریکا را بی اساس دانسته و اعلام کردند: علی رغم نوسانات بازارهای اوراق بدهی، ریسک بسیار کمی برای رکود اقتصادی در کشور می بییند. این مقامات تاکید کردند که جنگ تجاری واشنگتن و پکن هیچ تاثیری بر اقتصاد آمریکا ندارد.

رویترز به نقل از ترامپ می نویسد، "ما داریم بسیار خوب عمل می کنیم، مصرف کنندگان ما پولدارند، در مالیات ها کاهش خوبی داده ام و مردم هم جیب هایشان پر از پول است."

اما وی در مورد توافق همکارانش با طرف چینی خیلی خوشبین نبود و اظهار داشت که با وجود آمادگی چینی ها برای یک توافق، "آمریکا هنوز آمادگی لازم برای امضای توافق را ندارد."

وی اشاره ای کرد که کاخ سفید مایل است پکن ابتدا ناآرامی های هنگ کنگ را حل و فصل کند. ترامپ گفت، "دوست دارم مشکل هنگ کنگ با یک راه حل کاملا انسانی حل شود. فکر می کنم این امر برای رسیدن به یک توافق تجاری خیلی خوب باشد."

مشاور اقتصادی کاخ سفید لری کادلو گفته است که معاونان تجاری دو کشور احتمالا یک مذاکره ۱۰ روزه خواهند داشت و اگر گفتگوی آنها به نتیجه برسد از نمایندگان چین می خواهند تا برای انجام مذاکرات جدید به آمریکا سفر کنند تا به این نبرد تجاری که ریسک باالقوه ای برای رشد اقتصادی جهان دارد پایان دهند.

کادلو که روز یکشنبه با شبکه فاکس نیوز صحبت کرد گفت که با وجود به بن بست رسیدن مذاکرات تجاری و احتمال اعمال تعرفه های بیشتر برای کالاهای وارداتی چین و مسائلی از این قبیل، هنوز اقتصاد آمریکا در "وضعیت مناسبی" است.

وی گفت، "رکودی در کار نیست و مصرف کنندگان به خوبی در حال کار کردن هستند، دستمزدها نیز رو به افزایش است و مردم به راحتی پول در می آورند و خرج می کنند."

اظهارات اخیر مقامات آمریکایی پس از آن ابراز می شود که بازارهای مالی آمریکا از بیم بروز یک رکود اقتصادی به شدت در تلاطم هستند. شدت تلاطمات بازارهای مالی در هفته گذشته به حدی بود که برخی تحلیلگران به این فکر افتادند که شاید اقتصاد آمریکا تا انتخابات ۲۰۲۰ نیز دوام نیاورد. هفته گذشته هر سه شاخص اصلی بازارهای مالی آمریکا حدود ۳ درصد کاهش داشتند.

دموکرات ها به سیاست های تجاری ترامپ تاخته اند و گفته اند که این سیاست ها ریسک کوتاه مدت جدی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

بانک مرکزی آمریکا و ۱۹ بانک مرکزی دیگر در سرتاسر جهان سیاست های انبساطی پیش گرفته اند و نرخ های بهره را کاهش داده اند، تا جایی که موسسه رتبه بندی فیتچ هفته پیش اعلام کرد که سیاست جدید بانک های مرکزی از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ تا به امروز بی سابقه بوده است.

بازارها همچنان در انتظار کاهش بیشتر نرخ های بهره بانکی هستند، اما مقامات آمریکا اصرار دارند که اقتصاد آمریکا با قدرت به راه خود ادامه می دهد و فعلا هیچ تهدیدی قریب الوقوع نیست.

عناوین برگزیده