تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۵۰۸۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکر سخنگوی دولت از سیف و عراقچی / بازار متشکل ارزی مانند بورس خواهد شد

می متالز - سخنگوی دولت ضمن تشکر و دفاع از سیف و عراقچی و توضیح در مورد ۱۵۹ میلیون دلار خارج از چارچوب، گفت: بازار متشکل ارزی مانند بورس خواهد شد.
تشکر سخنگوی دولت از سیف و عراقچی / بازار متشکل ارزی مانند بورس خواهد شد

به گزارش می متالز، علی ربیعی در جریان نشست خبری هفتگی با رسانه ها که از برکناری یکه زارع از مدیرعاملی ایران خودرو و معرفی علی عباس آبادی مدیرعامل فعلی مپنا خبر داده بود درباره موضوعات دیگری هم اظهار نظر کرد.

تشکر و دفاع از سیف و عراقچی / 159 میلیون دلار خارج از چارچوب

وی درباره اظهارات دیروز احمد عراقچی معاون ساببق بانک مرکزی و در حال محاکمه مبنی بر نقش دولت اختلال بازار ارز گفت: از زحمات سیف و عراقچی که از مدیران پاک و سالم بوده و هستند، تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول افزود: بحث اصلی در مورد سیاستی تزریق ارز بدون استفاده از صرافی ها بوده که مانند دیگر کشورهای همسایه با هدف جلوگیری از افزایش فشار به مردم انجام شده و مداخله طبیعی بوده و دولت مسئول هر اقدامی است. از سوی دیگر  دولت درحالی از برخورد با متخلفین حمایت می‌کند که مطمئن است سیف و عراقچی  سود و نفع شخصی نداشتند و به نفع بازار و با هدف کنترل مداخله کرده اند . مرجع این نقد هم که آیا چنین سیاستی درست بوده یا نه مشخص است. 159 میلیون دلار خارج از چارچوب هم براساس سنت ها و تشخیص آن زمان، انجام شده است.

بازار متشکل ارزی مانند بورس خواهد شد

ربیعی درباره بازار متشکل ارزی هم به اظهارات همتی در جلسه یکشنبه هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: این بازار مانند بورس بوده و با عضویت صرافان و بانک‌ها و بدون دخالت دولت بوسیله صنف شکل هدایت می‌شود و به دولت کمک خواهد کرد تا از این پس اثر تعیین دلار در دوبی، کردستان عراق و هرات تاثیری بر بازار ارز ایران حذف و بازار متعادل شود.

حساب جدای امارات و عربستان از آمریکا

وی در مورد آخرین وضعیت رابطه با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم توضیح داد: علائم مثبتی در برخی از کشورهای منطقه مشاهده شده که به نفع منطقه و مردم است. در این میان حساب ایران با امارات و عربستان از حساب آمریکا جدا است چرا که با این کشورها در یک منطقه حضور دارد و به چارچوب های امنیتی کشورهای منطقه امنیت، معتقد است.

ربیعی ادامه داد: ایران مسئول اصلی امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه های استراتژیک بوده و برای توافق های دو جانبه گمرکی، تجاری و امنیتی با کشورهای منطقه آمادگی دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده