تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۵۰۸۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط مدیرعامل:

"فسازان" اطلاعات تکمیلی داد/سهم صادرات با درآمد ۱.۵ میلیون یورویی

می متالز - مدیرعامل غلتک سازان سپاهان ضمن اعلام آخرین اطلاعات تکمیلی این شرکت از سهم ۱۵ تا ۲۰ تولیدات به صادرات محصولات و کسب درآمد ۱.۵ میلیون یورویی طی سه ماه گذشته از این محل خبر داد.
"فسازان" اطلاعات تکمیلی داد/سهم صادرات با درآمد ۱.۵ میلیون یورویی

به گزارش می متالز، ظهر امروز نشستی خبری قبل از عرضه اولیه شرکت غلتک سازان سپاهان در بورس تهران برگزار شد تا با اعلام آخرین اطلاعات مالی و عملکری توسط مدیرعامل، فرایند عرضه اولیه 20 درصدی سهام این شرکت 37.5 میلیارد تومانی تکمیل شود.

افزایش 315 میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران با عرضه "فسازان"

مجید نوروزی معاون ناشران شرکت بورس درخصوص مختصات این شرکت گفت: "فسازان" در شهریور سال 97 پذیرفته و با احراز شرایط در اسفند سال گذشته به عنوان پانصد و سی و یکمین شرکت در بازار دوم بورس تهران درج شد.این شرکت با سرمایه 37.5 میلیارد تومانی زیرمجموعه 99.9 درصدی شرکت چدن سازان بشمار می آید و تولید انواع شمش های فولادی و ریخته گری قطعات سنگین و فوق سنگین صنعتی را برعهده دارد.

وی افزود: ظرفیت اسمی تولید این شرکت در حال حاضر بالغ بر 140 هزار تن در سالاست. میزان فروش در سال گذشته 363 میلیارد تومان بوده و طی سه ماهه سال جاری 134 میلیارد تومان از تولیدات به فروش رسیده است. همچنین این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری برای  هر سهم 17 تومان سود ساخته است. با انجام عرضه اولیه امروز 315 میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران افزوده و نقدینگی 64 میلیارد تومانی نیز عاید شرکت می شود.

تاریخچه و موضوع فعالیت

محمود ذاکر مدیرعامل غلتک سازان سپاهان نیز با بیان اینکه این شرکت در سال 84 تاسیس و در سال 88 به بهره برداری رسید، گفت: سنگ بنای فعالیت بر روی تولید قطعات سنگین و فوق سنگین چدنی و فولادی با وزن بالا گذارده شده و در کنار تولید قطعات، دو خط ریخته گری پیوسته CCM با توانایی تولید شمش با مقاطع 100، 125 و 150 cm با طول های مورد نیاز مشتری نیز وجود دارد.

وی از رسیدن ظرفیت تولید از 60 به 117.3 هزار تن طی سال های 94 تا 97 خبر داد و گفت: برای سال جاری ظرفیت تولید 145 هزار تنی پیش بینی شده که 10 هزارتن بالاتر از پروانه بهره برداری در نظر گرفته شده است.در بودجه سال جاری حدود 45 هزارتن ظرفیت تولید طی 4 ماهه نخست دیده شده که 43.8 هزار تن معادل 97 درصد ظرفیت در این مدت به دست آمده است.

خروج از بعد تک محصولی و ورود به سایر صنایع

این مقام مسئول با اشاره به بحران فولاد در سال 94 از تصمیم مبنی بر خروج از بعد تک محصولی خبر داد و گفت: انواع محصولات تولیدی اصلی شامل پاتیل سرباره، کوکیل و متعلقات، قطعات فولادی و چدنی رینگی، بیلت و شمش فولادی و قالب‌های بدنه خودرو است که علاوه بر صنعت فولاد به صنایع سیمان، شیمیایی و خودرو نیز ورود کرده و در حوزه قالب بدنه خودرو با گذشت سه سال توانسته در رده نخست تولیدکننده برای شرکت های ایران خودرو و سایپا قرار گیرد به نحوی که 56 تولیدات آنها را دربرمی گیرد.

همکاری با شرکت های مطرح داخلی

ذاکر گفت: این شرکت موفق به ارائه خدمات خاص در قطعه ریزی و جلب اعتماد شرکت‌های مطرح داخلی نظیر فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خوزستان، ماشین سازی اراک، ملی مس، فولاد اسفراین، گروه مپنا، سایپا، ایران خودرو، سیمان فارس و خوزستان، سیمان یاسوج، سیمان فارس شده است.همچنین انواع بیلت از جنس های متنوع و فولادهای کیفی به واحدهای نوردی و ابزار سازی نظیر فولاد کویر کاشان، فولاد آلیاژی اصفهان، فولاد روهینا جنوب، فولاد شاهرود و شرکت‌های دیگری از این دست ارائه می دهد.

مهمترین پروژه های در دست اقدام

وی راه اندازی کوره ۲۰ تنی در شهریور ماه، راه اندازی کوره ۱۵ تنی ۶ مگاوات از مهرماه، راه اندازی کوره ۱۵ تنی ۶ مگاوات در سال ۹۹، برنامه افزایش ظرفیت تناژ تولید به میزان ۱۷۵ هزار تومان در سال ۹۹ و ۲۲۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰، استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه شرکت و پیاده سازی الزامات لازم جهت اخذ گواهینامه صنعت سبز از معاونت محیط زیست ریاست جمهوری را از مهمترین پروژه های در دست اقدام برشمرد.

اخذ مجوز صادرات و درآمد 1.5 میلیون یورویی صادراتی

مدیرعامل غلتک سازان سپاهان باتوجه به اینکه برای صادرات شمش باید مقادیری از محصولات در بورس کالا عرضه شود از آغاز این اقدام طی سال گذشته و کسب مجوز صادرات خبر داد و گفت: جهت صادرات شمش و قطعه به مقاصدی از جمله روسیه ، شرکتی تاسیس شده که با نام این شرکت صادرات انجام و به ازای آن واردات مواد اولیه صورت می گیرد. حدود 15 تا 20 درصد تولیدات به صادرات تعلق دارد و طی سه ماه گذشته بالغ بر 1.5 میلیون یورو از این محل حاصل شده است.

وی با توجه به بحران بی آبی و مشکلات شرکت ها برای تامین آب ازعقد تفاهم نامه با آب منطقه ای اصفهان و اخذ آب اختصاصی برای این شرکت خبر داد و گفت: در این راستا، پروژه های زیرساختی سال های آینده تامین شده است.همچنین با تصفیه خانه اصفهان قراردادی منعقد و 10 لیتر بر ثانیه آب خریداری کردیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده