تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۵۰۸۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
زارع مطرح کرد:

سهم اندک معادن در ایجاد ارزش افزوده به دلیل خام فروشی

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است سهم حوزه معادن در ایجاد ارزش افزوده به دلیل خام‌فروشی به ویژه در مناطق محروم اندک است حال آنکه ظرفیت این بخش در مناطق مختلف کشور کم نظیر است.
سهم اندک معادن در ایجاد ارزش افزوده به دلیل خام فروشی

به گزارش می متالز، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت معادن، گفت: سهم حوزه معادن در ایجاد ارزش افزوده به دلیل خام فروشی به ویژه در مناطق محروم اندک است حال آنکه ظرفیت این بخش در مناطق مختلف کشور کم نظیر است.

سود حاصل از فروش انواع ذخایر معدنی موجب اشتغالزایی می‌شود

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سود حاصل از فروش انواع ذخایر معدنی می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری جهت ایجاد ارزش افزوده به کار رود در حالی که ظرفیت معادن مغفول مانده است.

با توجه به ظرفیت معادن می‌توان افراد را به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی تشویق کرد، باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرد تا جذابیت سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی به ویژه در مناطق محروم افزایش پیدا کند.

وی به طرح الحاق یک ماده به قانون معادن اشاره کرد و افزود: در این طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تمامی معادن مستقر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مناطق برخوردار را ملزم کند تا به ترتیب ۳۰% و پانزده درصد ۱۵% از سود سالانه خود را در استان مربوطه جهت اشتغال‌زایی سرمایه گذاری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در صورت تخلف معادن از این حکم، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است گزارش تخلف را به سازمان امور مالیاتی ارسال کند، سازمان امور مالیاتی نیز مکلف است ۵۰٪ از میزان سودی را که شرکت‌ها جهت سرمایه‌گذاری اختصاص نداده، به عنوان مالیات دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با توجه به ظرفیت معادن می‌توان افراد را به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی تشویق کرد، باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرد تا جذابیت سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی به ویژه در مناطق محروم افزایش پیدا کند.

عناوین برگزیده