تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۵۰۸۴۷
بدری خبر داد:

کاهش ۵ درصدی سهم حمل بار در سیستم ریلی طی ۴ ماه اخیر

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها، سهم حمل و نقل بار در سیستم ریلی کشور طی ۴ ماه ابتدای سال ۹۸ حدود ۵ درصد کاهش یافته، از این رو مجلس و دولت باید برای تقویت این بخش برنامه ریزی دقیقی را صورت دهند.
کاهش ۵ درصدی سهم حمل بار در سیستم ریلی طی ۴ ماه اخیر

به گزارش می متالز، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به روند توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: کمیسیون عمران مجلس در هفته اخیر موضوع عملکرد حمل و نقل بار ریلی را مورد بررسی قرار داد و خوشبختانه تمام محورها و ابعاد این حوزه رسیدگی شد.

سهم 30 درصدی حمل بار در شبکه ریلی تا پایان برنامه ششم توسعه

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، طی 5 سال، سهم حمل بار در شبکه ریلی کشور به حدود 30 درصد و سهم حمل مسافر در این شبکه به 20 درصد افزایش یابد.

سهم حمل بار در شبکه ریلی کشور در سال 97 به حدود 15 درصد رسید

بر اساس بررسی های صورت گرفته، سهم حمل بار در شبکه ریلی کشور در سال 97 به حدود 15 رسیده بود، اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات، سهم این حوزه از حمل و نقل ریلی در چهار ماه ابتدای سال جدید کاهش یافت.

وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، سهم حمل بار در شبکه ریلی کشور در سال 97 به حدود 15 درصد رسیده بود، اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات، سهم این حوزه از حمل و نقل ریلی در چهار ماه ابتدای سال جدید کاهش یافت.

حدود 51 میلیون تن کالا در سال 97 توسط حمل و نقل ریلی جابه جا شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس گزارش مسئولان شرکت راه آهن، از سال 93، سهم حمل و نقل بار در سیستم ریلی کشور به تدریج افزایش یافته است، از این رو در سال 97 حدود 51 میلیون تن کالا توسط حمل و نقل ریلی جابه جا شده است.

کاهش 5 درصدی سهم حمل و نقل بار در سیستم ریلی طی 4 ماه اخیر

وی تصریح کرد: بر اساس آمارها، سهم حمل و نقل بار در سیستم ریلی کشور طی 4 ماه ابتدای سال 98 حدود 5 درصد کاهش یافته، از این رو مجلس و دولت باید برای تقویت این بخش برنامه ریزی دقیقی را صورت دهند.

ارسال گزارش نهایی درباره وضعیت حمل بار در سیستم ریلی به روسای قوای مقننه و مجریه

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از برگزاری نشست های متعدد برای بررسی موضوع حمل و نقل بار در سیستم ریلی کشور خبر داد و گفت: کمیسیون عمران مصمم به بررسی و ریشه یابی مشکلات این حوزه است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، گزارش نهایی کمیسیون به روسای قوای مقننه و مجریه ارسال خواهد شد.

عناوین برگزیده