تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۵۰۸۷۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
کوهکن: پراید خودروی ارزانی نیست

تولید پراید باید تعیین تکلیف شود

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولید پراید باید تعیین تکلیف شود، گفت: تجربه نشان داده مادامی که چارچوب‌های قانونی تولیدکننده را تحت فشار قرار ندهد، از تولیدات کالاهای بی‌کیفیت صرف نظر نمی‌کند.
تولید پراید باید تعیین تکلیف شود

به گزارش می متالز، محسن کوهکن ریزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صحبت‌های رییس پلیس راهور مبنی بر اینکه شماره‌گذاری پراید از سال 99 متوقف می‌شود، گفت: در حال حاضر اولویت کشور تولید خودروی ایمن برای آسایش مردم است، بنابراین خودروسازان باید تمام تلاش خود برای تولیدات خودرو باکیفیت را به کار گیرند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس و استفاده از توان وزارت دفاع برای تولید قطعات خودرو و داخلی‌سازی می‌تواند به تولید خودروی با کیفیت و ایمن کمک کند.

خط تولید پیکان علیرغم مخالفت دولت متوقف شد

وی درباره مقاومت‌هایی که در برابر توقف تولید پراید وجود دارد، اظهار کرد: مجلس در دوره‌ای خواستار توقف خط تولید پیکان شد اما دولت مقاومت‌هایی برای تحقق این امر داشت به همین دلیل نمایندگان بیان کردند، در صورتی که خط تولید پیکان متوقف نشود قانون لازم تدوین خواهد شد پس از این اقدامات، وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت که آقای جهانگیری بود، ناچار شد تولید پراید پیکان را متوقف کند.

توقف تولید پراید، تصمیمی حاکمیتی است اما می‌توان تهدید راهور به شماره‌گذاری نکردن پراید از سال ۹۹ را به فال نیک گرفت چراکه ممکن است تولیدکنندگان و خودروسازان اقداماتی برای افزایش ایمنی پراید انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تولید پراید باید تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: اگرچه برخی با توجیهاتی مانند تولید خودروی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد درصدند به تولید پراید ادامه دهند اما باید به این نکته نیز توجه شود که می‌توان از سایر راه‌ها به دنبال تولید خودروی مناسب برای اقشار کم درآمد جامعه بود، به طور مثال می‌توان برای این افراد تسهیلاتی در نظر گرفت و به جای اینکه خودرویی ناایمن تولید و در اختیار آنها قرار داد، اعتبارات لازم برای خرید خودروی باکیفیت را تامین کرد.

پراید خودروی ارزانی نیست

کوهکن با بیان اینکه پراید خودروی ارزانی نیست، تصریح کرد: تجربه نشان داده مادامی که چارچوب‌های قانونی تولیدکننده را تحت فشار قرار ندهد، آنها از تولیدات کالاهای بی‌کیفیت صرف نظر نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توقف تولید پراید، تصمیمی حاکمیتی است اما می‌توان تهدید راهور به شماره‌گذاری نکردن پراید از سال ۹۹ را به فال نیک گرفت چراکه ممکن است تولیدکنندگان و خودروسازان اقداماتی برای افزایش ایمنی پراید انجام دهند.

عناوین برگزیده