تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۵۰۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خجسته در تشریح عملکرد فراکسیون "مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری" مطرح کرد:

دست سران مافیای قاچاق زیر تیغ فراکسیون

می متالز - رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری گفت: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با شناسایی ۳۱ نفر از سران مفاسد اقتصادی در بانک‌ها و قاچاقچیان، جلوی بسیاری از رانت‌ها و باندبازی‌ها را گرفته است.
دست سران مافیای قاچاق زیر تیغ فراکسیون

به گزارش می متالز، امیر خجسته در تشریح عملکرد فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری گفت: هدف از تشکیل این فراکسیون، مبارزه خالصانه با مفاسد بدون تبانی و رانت در برابر زیاده‌خواهی‌های افرادی است که مسوولیت دارند و از عنوان خود سوء استفاده می‌کنند و تنها فراکسیونی است که در هر جایی فساد ببیند ورود پیدا می‌کند و این مجموعه جان و آبروی خود را برای مبارزه با فساد گذاشته است.

نمایندگان در مجلس از قوه قدرتمند نظارتی باید برای مقابله با مفاسد استفاده کنند.

قاچاق کالا همانند خنجر از پشت است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که قاچاق کالا، خنجر از پشت است. باید دست سران فساد را کوتاه کرد و نمایندگان در مجلس از قوه قدرتمند نظارتی باید برای مقابله با مفاسد استفاده کنند. شاید کسی نتواند با آقازاده‌ها، خانم‌زاده و دامادزاده‌ها مقابله کند اما نمایندگان می‌توانند مقابله کنند چراکه اگر نمایندگان ایستادگی کنند فساد به حداقل می‌رسد اما اگر سکوت شود، فساد اوج می‌گیرد.

بود و نبود فساد به عملکرد نمایندگان در نظارت‌ها برمی‌گردد

وی ادامه داد: بود و نبود فساد به نظارت نمایندگان برمی‌گردد که تا چه اندازه باید در برابر کسانی که بانک‌ها را غارت کردند و کسانی که در گمرک از زمین و هوا قاچاق وارد می‌کردند ایستادگی و هزینه کرد به همین دلیل باید محکم و استوار ایستاد. در یک زمانی نمایندگان دیدند که از همه جا و هر طریق در گمرک قاچاق وارد می‌شود و فراکسیون پیگیری‌هایی کرد و امروز دیده می‌شود که قاچاق کالا به حداقل رسیده است.

نمایندگان باید با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری با بیان اینکه هدف فراکسیون جزء وظایف ذاتی نمایندگان است، تصریح کرد: نمایندگان باید ورود پیدا کنند و از دستگاه‌های نظارتی بخواهند که همکاری کنند تا هر جا فسادی ایجاد می‌شود، سریعا برخورد کنند چراکه فساد همانند اژدهای هفت‌سری است که از هر جا بیرون آید از جای دیگر نیز سر باز می‌کند یعنی همانند موریانه پایه‌های نظام را می‌خورد و آسیب وارد می‌کند.

آسیب فساد بسیار جدی است

خجسته اظهار داشت: آسیب فساد بسیار جدی است و با تمام این توصیف‌ها فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ایستاده و در تمام جبهه‌ها کار کرده به عنوان مثال فراکسیون تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را در دستور کار داشت؛ همچنین تحقیق و تفحص از بانک دی را داشتیم که 36 پرونده به قوه قضائیه داده شده تا بر روی آن کار کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: فراکسیون تحقیق و تفحص از بانک سرمایه را داشت و به آن ورود کردیم. پیگیری بحث صندوق ذخیره فرهنگیان را انجام دادیم که بسیاری از موارد آن برگردانده شده است. همچنین ورود به بحث اردوگاه شهید باهنر را داشتیم که به ناحق اجاره به شرط تملیک داده بودند که از طریق فراکسیون ورود کرده و بسیاری از موارد آن تعیین تکلیف شد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری ادامه داد: فراکسیون به بحث بانک‌ها ورود کرده و جلوی بسیاری از باندها و رانت‌ها گرفته شد و فعالیت این فراکسیون در این زمینه بسیار اثر گذار بود و تعیین تکلیف کردیم و بسیاری از موارد برگردانده شد.

31 نفر از سران مفاسد اقتصادی در بانک‌ها شناسایی و به سران سه قوه معرفی شدند.

دست سران مافیای قاچاق قطع شده است

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراکسیون دائما در گمرکات حضور داشته و نظارت و برخورد می‌کند به طوری‌که به قاچاق و مافیای قاچاق ورود کرده و دست سران مافیای قاچاق را قطع کردیم. 31 نفر از سران مفاسد اقتصادی را در بانک‌ها و دیگر جاها بوده و خون ملت را می‌مکیدند شناسایی و به سران سه قوه معرفی شدند و با آنها برخورد شد.

وی عنوان کرد: امروز بسیاری از موارد را با رئیس قوه مقننه نامه نگاری کرده و ایشان موارد را به طور جدی پیگیری می‌کنند و خاطیان را به دادگاه می‌برند. کمیسیون اصل 90 استنطاق سه قوه است اما قدرتمند ورود پیدا نمی‌کنند؛ در کمیسیون اصل 90 ورود جدی و اثرگذار کردیم و کارهای بسیار خوبی در حال انجام است و فکر می‌کنم که نتیجه بسیار خوبی داشته باشد.

فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با کارهایی که انجام داده یک نهضتی را برای مبارزه با فساد اقتصادی در کشور راه انداخته است.

نماینده مردم همدان در مجلس در مورد اینکه این فراکسیون به عنوان بازوی نظارتی و کمکی تا چه اندازه موفق بوده تصریح کرد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با کارهایی که انجام داده یک نهضتی را برای مبارزه با فساد اقتصادی در کشور راه انداخته یعنی حساس کرده و جوانان، علما و همه به این مجموعه می‌پیوندند و یک نهضتی برای مبارزه با فساد ایجاد می‌کنند. کسانی که در این فراکسیون اسناد را افشا می‌کنند، بزرگترین کاری است که انجام می‌دهند چراکه بعد از آن دستگاه‌های نظارتی و قضایی ورود و با موارد فساد برخورد می‌کنند.

فراکسیون در مبارزه با مفاسد اقتصادی حرف اول را می‌زند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری افزود: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که در مبارزه با مفاسد اقتصادی حرف اول را می‌زند و بسیار قوی و قدرتمند عمل کرده است بنابراین فراکسیون جایگاه خود را پیدا کرده است؛ برخی تهدید و تخریب می‌کنند و برخی می‌گویند مراقب خود باشید و با آبرو بازی می‌کنند اما باید گفت که فراکسیون با تمام قدرت ورود پیدا کرده و جلوی تمام زیاده‌خواهی‌ها می‌ایستد.

عناوین برگزیده