تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۵۰۹۰۲
سرویس خبر : انرژی

گام بلند پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد در نصب برج پروژه تغلیظ گازهای اسیدی

می متالز - رئیس اجرای طرح‌های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از نصب برج پروژه تغلیظ گازهای اسیدی در این مجتمع با بهره‌گیری از توان متخصصان ایرانی و با هدف حفظ محیط زیست خبر داد.
گام بلند پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد در نصب برج پروژه تغلیظ گازهای اسیدی

به گزارش می متالز، احمدرضا علیزاده اجرای پروژه نصب برج تغلیظ گازهای اسیدی پالایشگاه گاز خانگیران را همسو با اهداف شرکت و عمل به مسئولیت اجتماعی در حوزه حفظ محیط زیست و ارتقای شاخص‌های زیست محیطی همراه با صرفه‌جویی اقتصادی و مدیریت بهینه عملیات اعلام کرد و گفت: با اجرای این پروژه، گاز اسیدی خوراک واحدهای بازیافت گوگرد از ۳۴ درصد به حدود ۵۰ درصد حجمی تغلیظ خواهد شد و ارتقای بازده واحدهای بازیافت گوگرد را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: از دیگر مزایای این طرح، افزایش تولید گوگرد به میزان ۱۱ هزار تن در سال، کاهش هزینه‌های خرید کاتالیست تا ۱۱۰ تن در سال و افزایش میزان پایداری تولید است و با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و مزایای فراوان پروژه، نرخ بازگشت سرمایه حدود دو سال پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اجرای طرح‌های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، اعتبار لازم برای اجرای این طرح را بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: بخشی از این مبلغ مربوط به ساخت و خرید تجهیزات و بخشی مربوط به نصب آن است.

به گفته علیزاده، ساخت این برج به ارتفاع ۴۳ متر، قطر سه و نیم متر و وزن حدود ۱۱۰ تن به سفارش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و توسط متخصصان داخلی از حدود دو سال پیش آغاز شده و با تکمیل عملیات نصب این پروژه تا پایان امسال، به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

عناوین برگزیده