تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۵۰۹۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر نیرو مطرح کرد؛

یادداشت تفاهم ایران و افغانستان امری مهم در تسریع تجارت برق

می متالز - حائری گفت: یادداشت تفاهم ایران و افغانستان شرایط را برای ارتباط الکتریکی و تجارت برق تسریع می‌کند.
یادداشت تفاهم ایران و افغانستان امری مهم در تسریع تجارت برق

به گزارش می متالز به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری معاون وزیر نیرو در حاشیه امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های برقی بین ایران و افغانستان، افزود: این یادداشت تفاهم همکاری در ۲۰ اسفند تهیه شده و روابط همکاری بسیار نزدیکی را برای ۲ کشور به دنبال خواهد داشت. در این یادداشت تفاهم زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری تعریف شده است که می‌تواند ارتباط صنعت برق  ۲کشور را پررنگ‌تر سازد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از جمله موضوعات این یادداشت تفاهم را سنکرون کردن شبکه برق ۲ کشور و افزایش ارتباطات الکتریکی اعلام کرد.

وی افزود: این یادداشت تفاهم می‌تواند باعث حمایت از بخش‌های خصوصی ۲ کشور شود؛ به گونه‌ای که هم بخش خصوصی ایران بتواند در پروژه‌های افغانستان مشارکت داشته باشد و هم بخش خصوصی افغانستان در صنعت برق ایران فعالیت کند. این یادداشت تفاهم ارتباط فنی را بین صنعت ۲کشور نزدیک‌تر خواهد کرد.

به گفته این مقام مسئول از نگاه اقتصادی این یادداشت تفاهم هم تبادل برق را بین  ۲ کشور امکان‌پذیر خواهد کرد و هم شرایطی ایجاد می‌کند که افغانستان بتواند با ایران و هم با کشور ترکمنستان ارتباط الکتریکی داشته باشد؛ این یادداشت تفاهم تجارت برق را تسریع می‌کند.

عناوین برگزیده