تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۵۰۹۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ایوانهو و سیتیک دومین تأمین مالی بزرگ برای معدن مس عظیم کنگو را به انجام می‌رسانند

می متالز - شرکت کانادایی ایوانهو ماینز دومین سرمایه‌گذاری بزرگ راهبردی حدودا 490 میلیون دلاری را از بزرگ‌ترین سهامدار خود، شرکت دولتی چینی سیتیک متال، دریافت کرده که برای سرعت بخشیدن به ساخت یک معدن عظیم مس در جمهوری دموکراتیک کنگو استفاده خواهد شد.
ایوانهو و سیتیک دومین تأمین مالی بزرگ برای معدن مس عظیم کنگو را به انجام می‌رسانند

به گزارش می متالز، این وجه نقد، به عنوان بخشی از همکاری راهبردی بلند مدت بین این دو شرکت، سرمایه‌گذاری سیتیک در ایوانهو را به بیش از یک بیلیون دلار افزایش می‌دهد. یک شرکت چینی دیگر، گروه معدنکاری زی‌جین که چهار سال پیش شریک ایوانهو شد، در ماه مه سال جاری حقوق ضد رقیق سازی سهام  خود را به اجرا درآورد که عوایدی اضافی حدود 50 میلیون دلار برای شرکت ایوانهو، مستقر در ونکوور، ایجاد کرد.

رابرت فرید لند، بیلیونری که مؤسس و رئیس اجرایی ایوانهوست، طی بیانیه‌ای گفت،"سرمایه گذاری‌هایی که امروز تکمیل شد به راحتی ارزش ویژه لازم را برای ایوانهو فراهم می‌کند تا سریعاً فاز نخست 6 میلیون تنی معدن را به تولید برساند." سیتیک در حال حاضر 29.4 درصد از سهام عادی صادره و معوقه ایوانهو ماینز را در اختیار دارد و سهام متعلق به شرکت زی‌جین نیز برابر با 9.8 درصد است.

فرید لند، که ثروتش را از پروژه بِی‌نیکلِ وواسی در کانادا در دهه 1990 به دست آورد، گفته است که ظرفیت فاز نخست این پروژه بعداً می‌تواند به راحتی سه برابر شود. این مجتمع معدنکاری، که انتظار می‌رود تولید بازرگانی خود را در اواخر 2021 آغاز کند، از این پتانسیل برخوردار است که به دومین معدن بزرگ مس جهان تبدیل شود.

تحلیل‌گران همچنین معتقدند که این معدن عظیم می‌تواند جایگاه تاریخی جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده بزرگ مس جهان به آن بازگرداند. ایوانهو ماینز در طول ده سال گذشته در حال کار بر روی معدن مس کاموا-کاکولا بوده است. در 2015، شریک فعلی‌اش، زی‌جین، با خرید سهامی در این شرکت توانست به هیأت مدیره آن راه یابد. شرکت سیتیک متال سال گذشته از زی‌جین پیروی کرد و بزرگ‌ترین سهامدار ایوانهو شد.

عناوین برگزیده