تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۵۱۱۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات بدون واکنش در بازارهای آسیایی

می متالز - بازارهای آسیایی در معاملات روز چهارشنبه با روند فلت همراه شدند و بدون تغییر خاصی نسبت به دیروز، معاملات را ادامه دادند.
معاملات بدون واکنش در بازارهای آسیایی

به گزارش می متالز، نگرانی ها در خصوص رکود اقتصادی در جهان و همچنین جنگ بی پایان تعرفه ای میان چین و آمریکا، امید به اعمال سیاست های محرک مالی و پولی را برای افزایش رشد اقتصادی جهان، ناامید کرد.

تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تغییر در نرخ بهره آمریکا بازار را نسبت به هر خبری حساس کرده است و به همین دلیل معاملات امروز را بدون هیچ عکس العملی ادامه دادند.

این در حالی است که، بازار هنوز در انتظار تصمیم سمینار سالانه "جکسون هول" بانک مرکزی در روزهای پایانی هفته جاری است تا تصمیم سران اقتصادی آمریکا را در خصوص نرخ بهره و رشد اقتصادی این کشور تحلیل کنند.

الن زنتر، تحلیل گر اقتصادی مورگان استنلی در این خصوص بیان داشت: باید دقت کامل را در سخنرانی جرومی پاول داشت. استفاده از واژه"تاحدی" وقتی در خصوص سیاست های تعادلی در آینده صحبت می کند اهمیت زیادی دارد.

به این ترتیب، در معاملات امروز شاخص نیکی ژاپن با افت ۰.۳ درصدی همراه شد و شاخص شانگهای چین نیز ۰.۰۶ درصد مثبت شد.

شاخص آتی اس اند پی آمریکا با رشد۰.۳ درصدی رو به رو شد و شاخص آتی یورواستاکس نیز ۰.۱ درصد مثبت شد.

آشفتگی ها در هنگ کنگ، بریتانیا و ایتالیا موجب دور شدن سرمایه گذاران از بازارهای سهام این کشور ها شده است.

استعفای نخست وزیر ایتالیا و ابهامات در خصوص انتخابات آتی در این کشو ، سرمایه گذاران اروپایی را از بازارهای سهام دور نگه داشته است و یورو را در مقایسه با دلار تضعیف کرده است.

عناوین برگزیده