تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۵۱۱۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان:

واحدهای صنعتی و تولیدی بازوهای نظام هستند

می متالز - در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع و رونق تولید در آستانه اشرفیه رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور نقش بسزایی دارند که می‌توانند بسیار به ایجاد آرامش اقتصادی در کشور کمک کنند به همین دلیل واحدهای تولیدی بازوهای نظام هستند.
واحدهای صنعتی و تولیدی بازوهای نظام هستند

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش افزود: تدبیر و صیانت از واحدهای موجود و حمایت از سرمایه گذاری جدید، فلسفه اصلی تشکیل این کارگروه است وصیانت از یک شغل و حمایت از سرمایه‌گذاری در شرایط دشوار کنونی یک تکلیف میهنی و اجتماعی است.

دلق پوش از میزان پرداخت تسهیلات اختصاصی رونق تولید با توجه به تعداد معرفی شدگان به بانک ها بر اساس مصوبات این کارگروه اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: فرمت های اقدامات بایستی توسط بانک‌ها در سامانه بهین یاب کامل شود و قرارداد خرید زمین شرکت شهرکهای صنعتی را به عنوان وثیقه ملکی بر اساس مصوبه قانونی این کارگروه برای پرداخت تسهیلات پذیرش نمایند و در پرداختها با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند و از فرصت‌سوزی پرهیز نمایند.

وی درخصوص لزوم اجرای مصوبات کارگروه گفت: علاوه بر کمیته نظارت در کار گروه رفع موانع تولید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استانداری و دستگاههای متولی با عنوان کمیته پایش تشکیل خواهد شد تا در صورت عدم اجرای مصوبات از سوی هر کدام از متولیان و بنگاههای اقتصادی مراتب مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن در صورت لزوم به دبیرخانه کارگروه ملی ارسال گردد.

دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولید استان گیلان با اشاره به مصوبات جلسه سی و یکمین و سی و دومین شورای عالی اقتصاد تصریح کرد: جهت ساماندهی مالی متقاضیان کارگروه و احیای تولید، فرمهایی از سوی شورای عالی اقتصاد تدوین شده که در آن ضمن ساماندهی و حل مشکلات تولید موجبات تسهیل در روند پیگیری ها فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت گیلان ازغیرقانونی بودن تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ بانک و نهادی حق ندارد حتی یک واحد صنعتی را تعطیل کند و‌ اگر چنین کاری انجام دهند باید خودشان کارهای تولید در آن‌ واحد را انجام داده و از تعطیلی جلوگیری کنند و‌ در غیر این صورت تعطیلی واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها و‌ نهادهای مختلف جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

در این جلسه کارگروه گفتنی است در این کارگروه مشکلات و درخواستهای 12واحد و طرح تولیدی و خدماتی با حضور مدیران آن واحدها بررسی و تعیین تکلیف شد و مدیران شهرک های صنعتی به طرح مشکلات حوزه تولیدی خود به ویژه در حوزه مالیات برارزش افزوده و جریمه های مالیاتی ،عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، موانع فروش کالاهای تولیدی و حق سهم بیمه کارگران و ... پرداختند و از سوی مدیران کل ادارات تابعه پاسخ های لازم ارائه شد.

سپس بازدید میدانی از دو واحد صنعتی در نقره ده و بازار در حال احداث میوه و تره بار آستانه اشرفیه و نشست با مدیران واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات از دیگر برنامه های مدیران کل استان و معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری گیلان از آستانه اشرفیه بودکه پس از جلسه کارگروه انجام پذیرفت.

عناوین برگزیده