تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۵۱۲۲۱
سرویس خبر : انرژی
گلمرادی مطرح کرد:

تجهیزات فرسوده و قدیمی نیروگاهی مانع تولید و صادرات بیشتر برق

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است تجهیزات نیروگاهی فرسوده و قدیمی هستند لذا تا زمانی که این تجهیزات به روز نشود نمی‌توان به تولید و صادرات بیشتر برق امید داشت.
تجهیزات فرسوده و قدیمی نیروگاهی مانع تولید و صادرات بیشتر برق

به گزارش می متالز، علی گلمرادی، با اشاره به وضعیت تولید و صادرات برق در کشور، گفت: تقریبا تولید و مصرف برق در کشور برابری می‌کنند و هنوز نتوانسته‌ایم به مازاد مناسبی برای صادرات برسیم البته در فصول سرد صادرات این انرژی کمی رونق می‌گیرد، اما در تابستان مصرف داخلی نیز به سختی و با صرفه‌جویی تامین می‌شود.

ارزآوری و اشتغال مناسب با صادرات برق

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات برق ارزآوری و اشتغال مناسبی برای کشور به همراه دارد به همین دلیل باید تولید آن را افزایش داد، افزود: تجهیزات نیروگاهی فرسوده و قدیمی هستند لذا تا زمانی که این تجهیزات به روز نشود نمی‌توان به تولید و صادرات بیشتر برق امید داشت.

بروکراسی و تشریفات اداری مانع از رونق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

گلمرادی با اشاره به اینکه بوروکراسی و تشریفات اداری مانع از رونق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر شده است، ادامه داد: سندیکای صنعت برق سه سناریو را برای صادرات برق تعریف کرده که براساس آن باید میزان صادرات برق تا سال ۱۴۰۴ به ۱۷ میلیارد دلار، ۲۲ میلیارد دلار و ۳۳ میلیارد دلار برسد.

این نماینده مجلس افزود: لازم است برای افزایش صادرات برق دولت از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کند و اگر در جایی نیاز به مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی است از آن‌ها استفاده شود.

باید با تقویت بخش خصوصی به فکر افزایش صادرات و ارزآوری بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایط کنونی بی‌شک صنعت برق نیازمند حمایت دولت در تمام زمینه‌ها است، بنابراین باید با تقویت بخش خصوصی به فکر افزایش صادرات و ارزآوری بود.

عناوین برگزیده