تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۵۱۲۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با حضور مسوولان کشوری و مدیران استان هرمزگان:

افتتاح عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هرمزگان

می متالز - عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در بزرگترین معدن سنگ آهن هرمزگان آغاز شد.
افتتاح عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هرمزگان

به گزارش می متالز، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در هرمزگان گفت: کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی با ظرفیت ورودی ۲ میلیون تن سنگ آهن خام و خروجی محصول کنسانتره سنگ آهن ۱ میلیون تن با عیار ۶۲ و ۶۵ درصد است.

وی درباره برنامه ریزی های زیرساختی این کارخانه گفت: یکی از اقدامات مهم این کارخانه انشعاب آب و آغاز عملیات احداث خط لوله انتقال آب به طول ۹.۵ کیلومتر با ظرفیت ۱ میلیون متر مکعب در سال است که توسط شرکت داخلی با هزینه کلی ۱۱۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در ادامه افزود: خرید انشعاب و احداث خط انتقال برق به طول ۱۶ کیلومتر و تجهیزات مرتبط با خط انتقال برق با هزینه ۹۵۰ میلیارد ریال و احداث جاده آسفالت کارخانه به طول ۶ کیلومتر با هزینه ۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط پیمانکار طرح است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در بخش تجهیزات خارجی انعقاد قرارداد، سفارش ساخت و پیش پرداخت کلیه تجهیزات خارجی کارخانه از ۲ کشور ترکیه و چین با هزینه ۸ میلیون یورو بود که ۲ میلیون یورو آن بعنوان پیش‌پرداخت همزمان با سفارش ساخت پرداخت شده است.

قاسمی در پایان گفت: عملیات سویل کارخانه با حجم ۱۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و انعقاد قرارداد ساخت سوله اصلی کارخانه و تجهیزات ساخت داخل کارخانه با سازندگان داخلی به میزان ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت داخلی صورت گرفت. این کارخانه با سرمایه گذاری ۸ میلیون یورو و ۱۵۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم ۴۳۰ نفر را مهیا خواهد کرد.

مهدی پور مدیر عامل کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هرمزگان گفت: کارخانه کنسانتره رضوان بندرعباس سالانه دو و نیم میلیون تن سنگ آهن خام را با عیار ۶۲ و ۶۵ درصد به کنسانتره آهن تبدیل می‌کند. این کارخانه با سرمایه گذاری ۸ میلیون یورویی ساخته و با راه اندازی آن برای بیش از پانصد نفر اشتغال زایی شده است. ذخیره معدن سنگ آهن رضوان بیش از ۲۰ میلیون تن است.
همچنین سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت هم در مراسم افتتاح این کارخانه، گفت: برای تکمیل زنجیره فولاد در کشور قرار است صنایع انرژی بر را به استان‌های جنوبی کشور از جمله هرمزگان منتقل کنیم.  استان هرمزگان دارای ظرفیت بسیار مناسبی برای صنایع فولاد و زنجیره ارزش فولاد است.


در حاشیه این مراسم، فریدون همتی استاندار هرمزگان با قدردانی از فعالیت صنایع در این استان، گفت: افق تولید فولاد در استان ده میلیون تن در سال است که با قابلیت‌های بالای این استان از تمام فعالان این عرصه حمایت می‌شود.


همتی در ادامه افزود: توسعه مطالعات و برنامه عملیاتی سه پهنه سنگ اهن در شمال استان هم در دست بررسی است.

عناوین برگزیده