تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۵۱۲۹۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مشکل کارگران معدن مهریز در حال بررسی است

می متالز - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: مشکل تعدادی از کارگران معدب سرب و روی بهادران این شهرستان در بخش مرکزی با جدیت توسط مسئولان منطقه و معدن در حال بررسی و اقدام مناسب است.
مشکل کارگران معدن مهریز در حال بررسی است

به گزارش می متالز، در چند روز اخیر در برخی کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی مطالبی مبنی بر تسویه حساب با  ۸۰ نفر از نیروهای معدن سرب و روی مهریز گزارش شده است.

امیرعباس دهقانی زاده شامگاه چهارشنبه افزود: موضوع حل مشکل در دستور کار مسئولان شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: جای نگرانی نیست و با هدف خدمت به رونق تولید، اشتغال و رفع مشکل معدن اقدام می‌شود.

مجموع ذخایر باریت کشور حدود ۱۰ میلیون تن است و معدن باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز با داشتن ۱۱۳ میلیون تن بزرگترین معدن باریت کشور محسوب می‌شود.

شروع عملیات اکتشاف این معدن از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شده و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و مفید و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

مجتمع سرب و روی و باریت مهدی‌آباد در فاصله ۱۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد به عنوان یکی از بزرگترین معادن سرب و روی جهان شناخته شده است.

در حال حاضر عملیات معدنی با حجم قابل‌توجه و همچنین احداث کارخانه‌های فراوری به ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب – نقره به عنوان بزرگترین کارخانه‌های سرب و روی کشور در حال انجام است.

فروش مواد معدنی اکسید روی و باریت به صورت کلوخه به‌منظور تأمین نیاز واحدهای مصرف‌کننده نیز توسط این مجتمع صورت می‌پذیرد.

معدن سرب و روی مهدی‌آباد بهادران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع‌شده است.

عناوین برگزیده