تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۵۱۳۱۲
سرویس خبر : انرژی

هاویستو: نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است

می متالز - وزیر خارجه فنلاند در نشست خبری با همتای ایرانی خود تاکید کرد که این کشور برای ایفای نقش اتحادیه اروپا در برجام تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.
هاویستو: نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است

به گزارش می متالز، «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند در  نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: مذاکرات سازنده ای با همتای ایرانی خود داشته است. 
وی در پاسخ به سوالی درباره نقش فنلاند به عنوان رئیس دوره ای شورای اتحادیه اروپا در اجرای تعهدات برجامی اروپا گفت: اخیرا یک هیات تجاری از فنلاند به تهران سفر کرد البته با توجه به تحریمها همکاری در این زمینه آسان نیست.
وزیر خارجه فنلاند همچنین گفت: در خصوص نقش اروپا در حمایت از برجام در این زمان سخت سعی می‌کنیم که تمام تلاش خود را انجام دهیم و سازوکاری را در این زمینه تعبیه کنیم. نگاه فنلاند به اینستکس مثبت است.

هاویستو همچنین عنوان کرد که با ظریف درباره امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز گفتگو کرده و تأکید کرد: درصددیم همکاری های خود را در راستای برجام ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: درباره مباحث حقوق بشری نیز با ظریف تبادل نظر کردیم.

ظریف هم در این نشست خبری مذاکراتش با همتای فنلاندی را سازنده خواند و در پاسخ به سوالی درباره نفتکش آدریان دریا گفت: توقیف آدریان دریا اقدامی غیرقانونی بود و اروپا نمی تواند تحریمهایش را به عضو غیر اتحادیه اعمال کند. ما دنبال کاهش تنش هستیم ولی آمریکا به دنبال تشدید تنش است.

عناوین برگزیده