تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۵۱۳۱۳
سرویس خبر : انرژی

در دیدار ظریف با وزیر خارجه فنلاند چه گذشت؟

می متالز - محمدجواد ظریف در سومین برنامه خود در فنلاند با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. در این دیدار علاوه بر گفت و گو در خصوص موضوع کشتی نفتکش گریس ۱ و بررسی آخرین تحولات برجام به ویژه ضرورت تسریع در راه اندازی و عملیاتی شدن کامل اینستکس، در خصوص امنیت منطقه خلیج فارس و ایده ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای گفتگوهای منطقه ای تبادل نظر شد.
در دیدار ظریف با وزیر خارجه فنلاند چه گذشت؟

به گزارش می متالز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با «پکا هاویستو» همتای فنلاندی خود دیدار کرد.

محمدجواد ظریف در سومین برنامه خود در فنلاند روز دوشنبه با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. در این دیدار علاوه بر گفت و گو در خصوص موضوع کشتی نفتکش گریس ۱ و بررسی آخرین تحولات برجام به ویژه ضرورت تسریع در راه اندازی و عملیاتی شدن کامل اینستکس، در خصوص امنیت منطقه خلیج فارس و ایده ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای گفتگوهای منطقه ای تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت تحول شناختی در منطقه، با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید کرد.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار اظهار داشت: به رغم فشارهای آمریکا بر شرکت های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار مالی اینستکس حمایت می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این با رئیس جمهوری و نخبگان اندیشکده ابتکار مدیریت بحران فنلاند نیز دیدار و گفت و گو کرده بود.

ظریف که شب گذشته در راس هیاتی سیاسی وارد هلسینکی پایتخت فنلاند شده بود در ادامه دیدارهای خود با وزیر توسعه همکاری و تجارت خارجی فنلاند دیدار کند.

بررسی روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، حفظ برجام و سازوکار اینستکس محورهای گفت وگو وزیر امور خارجه ایران با مقامات هلسینکی است که اخیرا ریاست شورای اتحادیه اروپا را در دست گرفته است.

ظریف پس از فنلاند عازم سوئد و نروژ خواهد شد. گفت وگوهای دو جانبه، موضوعات بین‌المللی و ساز و کار اینستکس از محورهای گفت و گوهای دو جانبه با مقامات سوئدی و نروژی خواهد بود.

عناوین برگزیده