تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۵۱۳۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد یکهزارو ۱۹۰ فرصت شغلی در لرستان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی طی یکسال گذشته به ۴۴ واحد صنعتی استان پرداخت و با احیای این واحد‌ها یکهزار و ۱۹۰ فرصت شغلی ایجاد شد.
ایجاد یکهزارو ۱۹۰ فرصت شغلی در لرستان

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی طی یکسال گذشته به ۴۴ واحد صنعتی استان پرداخت و با احیای این واحد‌ها یکهزار و ۱۹۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

محمدرضا صفی خانی افزود: برای نمونه برای راه‌اندازی کارخانه نساجی بروجرد ۸ میلیارد تومان به این واحد پرداخت شده و انتظار می‌رود این واحد تا پایان سال افزایش تولید داشته باشد.

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۴۷ واحد صنعتی و کشاورزی راکد لرستان با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت به چرخه تولید بازگشتند و ۶۸ واحدصنعتی نیز افزایش نیرو داشتند.

وی مهمترین عامل تعطیلی واحد‌های صنعتی لرستان را کمبود نقدینگی، مشکلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات و مدیریت نامناسب این مجموعه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ واحد صنعتی مشکل دار شناسایی و در حال برررسی برای رفع مشکل هستند.

۲۴۰ واحد معدنی و یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در لرستان وجود دارد که سهم این تعداد در اشتغال استان ۲۰ درصد است.

عناوین برگزیده