تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۵۱۳۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بسته‌ی خبری

اخراج 80 کارگر معدن سرب و روی مهدی‌آباد مهریز/ برپایی 30 موکب به همت یزدی‌ها در اربعین

می متالز - در بخش بسته‌ی خبری چهار‌شنبه 30 مردادماه، مهم‌ترین اخبار استان یزد در روزی که گذشت را مرور و بررسی کنید.
اخراج 80 کارگر معدن سرب و روی مهدی‌آباد مهریز/ برپایی 30 موکب به همت یزدی‌ها در اربعین

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فارس، بخش بسته‌ی خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار روز چهار‌شنبه 30 مردادماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است:

*28 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی خانم و آقای بیکار بالای ۳۵  سال  در استان یزد وجود دارد.

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان یزدی بالاتر از میانگین کشوری است؛ نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کشور ۱۸/۳ درصد است درحالی‌که نرخ بیکاری استان یزد با ۲۰ درصد رشد، بیشتر از متوسط کشوری است.

*فرصت یک‌ماهه استاندار یزد به دستگاه‌های استان برای ارائه‌ی برنامه اشتغال

طالبی، استاندار یزد: تمرکز اشتغال استان  باید روی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی  باشد اگر رویکرد چیزی غیرازاین باشد شاهد افزایش آمار بیکاری این قشر خواهیم بود.

همه دستگاه‌ها و ادارات عضو کارگروه اشتغال استان باید ظرف مدت یک ماه برنامه اشتغال خود را با توجه به ظرفیت‌های استان و قانون  برنامه توسعه ششم کشور به‌صورت مکتوب ارائه دهند.

*اخراج 80 کارگر معدن سرب و روی مهدی‌آباد مهریز

شنیده‌ها  حاکی است امروز معدن سرب و روی مهدی‌آباد شهرستان مهریز در اقدامی قابل‌تأمل با ۸۰ نفر از نیروهای خود تسویه‌حساب کامل کرده است.

گفتنی است بهانه این معدن برای این اقدام، عدم تأمین قطعات کارخانه جدید عنوان‌شده است./ ندای ایساتیس

* 228 پروانه استاندارد در یزد تمدید شد

مدیرکل استاندارد: در چهارماهه اول امسال 228 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی تمدید شد.

در این مدت 927 مورد از واحدهای تولیدی نمونه‌برداری صورت گرفته است که بر اساس آزمون‌های انجام‌شده بروی کالاها 721 مورد مطابق با استاندارد مربوطه و 90 مورد هم مغایرت مشاهده‌شده ،که تذکرهای لازم به متصدیان امر ابلاغ‌شده است.

*طرح‌های توسعه روستایی شهرستان‏های تفت، میبد و اردکان ابلاغ شد

سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از ابلاغ برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی شهرستان‌های تفت ، میبد و اردکان خبر داد.

*یزدی‌ها بیش از 30 موکب در پیاده‌روی اربعین برپا می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد: تاکنون 33 موکب از استان یزد در سامانه ثبت موکب‌‌های اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که 30 موکب تائید شده و صدور پروانه برای آن‌ها در حال انجام است .

مقررشده موکب‌های استان یزد با اسکان روزانه 26 هزار نفر و پذیرایی 36 هزار زائر در هر وعده غذایی به زائران اربعین در شهرهای کربلا، کاظمین و ... در عراق در ایام اربعین خدمت‌رسانی انجام دهند.

*افتتاح مدینه‌العلم کاظمیه یزد با حضور آیت‌الله‌العظمی سبحانی

آیت‌الله مدرسی: روز پنج‌شنبه شاهد حضور آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در یزد خواهیم بود.

افتتاح پروژه عظیم مدینه‌العلم کاظمیه یزد، تجلیل از طلاب ممتاز حوزه‌های علمیه استان، ملبس شدن جمعی از طلاب و افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان از برنامه‌هایی است که با حضور آیت‌الله سبحانی انجام می‌شود.

آیات علیرضا اعرافی و سید احمد خاتمی نیز در مراسم افتتاح حوزه علمیه کاظمیه یزد حضور خواهند داشت.

*دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز در کوهستان شیرکوه تفت

دو نفر شکارچی غیرمجاز که مبادرت به شکار کل وحشی در شکارگاه‌های کوهستان شیرکوه و در محدوده خار کوه علی‌آباد نموده بودند، دستگیر شدند.

از متخلفین تعداد یک قبضه سلاح گلوله‌زنی از نوع برنو، لاشه کل وحشی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط، و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

*دو نقره و یک برنز حاصل کار دوومیدانی کاران یزدی در مسابقات باشگاهی کشور

دوومیدانی کاران یزدی در مرحله نخست بیست و سومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور به دو نشان نقره و یک نشان برنز دست یافتند.

عناوین برگزیده