تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۵۱۴۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس اقتصادی:

بازارها باید از کالا‌های داخلی پر شود / رونق تولید زمینه ساز اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم

می متالز - شیخی گفت:برای رونق تولید در کشور باید بازار از کالا‌های داخلی پر شود که این امر باعث اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم می شود.
بازارها باید از کالا‌های داخلی پر شود / رونق تولید زمینه ساز اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم

به گزارش می متالز، شیخی کارشناس مسائل اقتصادی، با اشاره به شعار امسال که رونق تولید در کشور  است، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نام نهادند از این رو سیاست‌های ما هم باید در زمینه تحقق شعار سال باشد به طوری که تمامی دستگاه‌ها باید در این مسیر حرکت کنند.

او افزود: برای رونق تولید در کشور باید به مولفه‌ها و عوامل موثر در تولید توجه بسزایی داشت و بازار از کالا‌های داخلی پر شود که این امر باعث اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه نقش بانک‌ها را در رونق تولید مهم خواند و اضافه کرد: بانک‌ها باید به عنوان یک تسهیل‌گر و کمک کننده تولید را رونق دهند.

شیخی تصریح کرد: با موثر واقع شدن نقش رونق تولید در اقتصاد کشور، زمینه  اشتغال برای جوانان تحصیل کرده در داخل کشور هرچه بیشتر فراهم می شود.

وی بیان کرد: به این منظور فرهنگ جامعه باید به سمتی برود که خانوار توجه ویژه‌ای به کالای ایرانی و خرید آن داشته باشند، ما باید از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم و تولیدکنندگان  هم باید کالا‌ها را با کیفیت و قیمت تمام شده  مناسب روانه بازار کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اضافه کرد: در صورت اجرایی نشدن شعار سال ،  وابستگی کشور به بیگانگان و افزایش بیکاری را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه نقش رسانه‌ها را در انعکاس این پیام، مهم خواند و افزود: رونق تولید موجب استقلال کشور از بیگانگان خواهد شد. در واقع همه باید در تلاش باشند که این شعار در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به درستی اجرایی شود.

شیخی گفت: باید قانون استفاده از حداکثر توان تولید داخل در کشور اصلاح شود. باید به کالا‌هایی که وارد می‌شوند متکی نباشیم و خود ماهم به دنبال خلق جدید آن کالا یا مشابه آن باشیم که قطعا این کار با حمایت مسئولان امکان پذیر است.

این استاد دانشگاه اصلاح نظام بانکی کشور را برای عملکرد هرچه بهتر رونق تولید ضروری دانست و افزود: پرداخت سود تسهیلات بانکی به صورت یارانه به واحد‌های تولیدی از سوی دولت و تأمین نیازمندی‌های این واحد‌ها  از جمله راهکار‌های حمایت بانک ها از تولید است.

عناوین برگزیده