تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۵۷۸
کد خبر: ۵۱۴۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه در «رمپنا»

می متالز - مدیرعامل گروه مپنا از بازگشت مبالغ سرمایه‌گذاری در سیکل ترکیبی کردن نیروگاه‌ها خبر داد.
افزایش سرمایه در «رمپنا»

به گزارش می متالز، مجمع عادی سالانه گروه مپنا درحالی برگزار شد که از جمله مهمترین مواردی که در این جلسه مطرح شد، بازگشت مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده در سیکل ترکیبی کردن نیروگاه‌های این گروه از سوی دولت بود؛ نیروگاه‌های پرند و عسلویه از جمله این نیروگاه‌ها هستند که درخصوص پرند در بودجه سال ۹۸ مبلغی تخصیص یافته است.

موضوع مهم دیگر، افزایش سرمایه به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته است که تا پیش از پایان سال انجام می‌شود و به این ترتیب سرمایه گروه مپنا به چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد.در مجمع مپنا ۱۲ تومان سود معادل ۲۰ درصد به‌ازای هر سهم تقسیم شد.

در همین حال عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا عنوان کرد: بنا داریم از محل سود انباشته، افزایش سرمایه دهیم؛ همانطور که سال گذشته این کار انجام شد. امسال تا حدود چهار هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهیم داشت. در نظر داریم سال آینده هم این کار انجام شود.

علی‌آبادی همچنین تاکید کرد: موضوع دیگر تحقق پروژه‌های مپنا است؛ اگر این موارد ازجمله برقی‌سازی (لوکوموتیوهای برقی و خودروهای برقی) دنبال شود، از آنجا که ما مالک برق هستیم، تحول بزرگی هم در سطح ملی از جهت جلوگیری از آلودگی اتفاق خواهد افتاد و هم این برقی که در حال حاضر بیشتر ساعت‌های استفاده‌ای از آن نمی‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عناوین برگزیده