تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۵۱۴۸۳
هاشمی تختی نژاد مطرح کرد؛

ایرلاین‌ها خود را با وضعیت تحریمی وفق داده‌اند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: همکاری ای.تی.آر قطعا در تأمین قطعات و تجهیزات هواپیماها اثرگذار است، اما قطعا این مساله در روند رو به رشد صنایع داخلی خللی وارد نمی کند.
ایرلاین‌ها خود را با وضعیت تحریمی وفق داده‌اند

به گزارش می متالز، حسین هاشمی‌ تختی‌نژاد رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به معافیت شرکت ایتالیایی-فرانسوی "ATR" از تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: با این معافیت، شرکت ای.تی.آر می تواند به هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایران ایر قطعات، تجهیزات و خدمات فنی ارائه کند که قطعا این مسئله آثار مثبتی را به همراه دارد.

بدعهدی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در ارائه تجهیزات به هواپیماهای ایرانی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در بحث ارائه خدمات فنی و تجهیزات به ایرلاین های ایرانی عملا بدعهدی کردند و در این عرصه شرکت های هواپیمایی ما برای تأمین تجهیزات مورد نیاز با مشکلات بسیاری روبه رو شدند.

تحریم حمل ونقل هوایی ایران به هیچ وجه رویکرد انسان دوستانه ای نیست

رویکرد آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در تحریم حمل ونقل هوایی کشورمان به هیچ وجه رویکرد انسان دوستانه ای نبود و عملا آن ها با تحریم ما، با جان شهروندان ایرانی بازی کردند.

وی تصریح کرد: رویکرد آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در تحریم حمل ونقل هوایی کشورمان به هیچ وجه رویکرد انسان دوستانه ای نبود و عملا آن ها با تحریم ما، با جان شهروندان ایرانی بازی کردند.

تغییر موضع آمریکا در معافیت ATR نشأت گرفته از پیشرفت صنایع هواپیمایی ایران است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من تغییر موضع آمریکا در اعطای معافیت به شرکت ای.تی.آر نشأت گرفته از پیشرفت و روند توسعه ای صنایع هواپیمایی کشورمان است، زیرا در چند سال اخیر شرکت های دانش بنیان و صنایع بومی ما در راستای تولید قطعات و تجهیزات هواپیما قدم های مثبت و قابل قبولی برداشته اند.

تمام ایرلاین ها خود را با وضعیت تحریمی وفق داده اند

هاشمی تختی نژاد گفت: در شرایط کنونی تمام ایرلاین ها خود را با وضعیت تحریمی وفق داده اند، به طور مثال کشور عربستان برای انتقال حجاج ایرانی تنها مجوز پرواز هواپیماهای ایران ایر را صادر کرد، این در حالی است که این ایرلاین با مشکلاتی در عرصه تأمین تجهیزات و قطعات مواجه بود، اما خوشبختانه ایرلاین های دیگر به یاری شرکت ایران ایر آمدند و قطعات مورد نظر را تأمین کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همکاری ای.تی.آر قطعا در تأمین قطعات و تجهیزات هواپیماها اثرگذار است، اما قطعا این مسئله در روند رو به رشد صنایع داخلی خللی وارد نمی کند.

عناوین برگزیده