تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۵۱۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نخستین کارخانه نوآوری غرب کشور با حضور معاون رئیس جمهوری در اراک راه اندازی شد

می متالز - نخستین کارخانه نوآوری غرب کشور عصر شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان در ماشین سازی اراک راه اندازی شد.
نخستین کارخانه نوآوری غرب کشور با حضور معاون رئیس جمهوری در اراک راه اندازی شد

به گزارش می متالز، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این آیین گفت: بیش از چهار هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند که این واحدها باید مسیر کارخانجات نوآوری که سبب زایش استارتاپ ها می شوند، را فراهم کنند.
سورنا ستاری ادامه‌ داد: استفاده و حمایت مجموعه های صنعتی بزرگ مثل ماشین سازی اراک از جوانان تحصیلکرده با رویکرد نوآوری اتفاق مبارکی است چرا که صرفا با تکیه بر محصولات گذشته نمی توان ارزش افزوده ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: کارخانه ماشین سازی با راه اندازی کارخانه نوآوری از سیستم سنتی تولید جدا شده و به سمت محصولات دانش بنیان حرکت خود را آغاز کرده و شرکت‌های جدیدی که از این مجموعه خارج می‌شود در آینده می‌توانند بخشی از اقتصاد کارخانه را رقم بزنند.
ستاری بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان با رویکرد نوآوری بر پایه نیروی انسانی متخصص شکل می گیرد و این رویکرد نقش مهمی در افزایش ارزش افزوده و نرخ بهره وری خواهد داشت.
کارخانه نوآوری شرکت مادرتخصصی ماشین سازی اراک در نتیجه تفاهم نامه مشترکی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ماشین سازی اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی راه اندازی شده است.
هدف از آن راه اندازی این واحد توسعه فرآیند کسب و کار، تجمیع منابع، تسهیل رشد کسب و کارها و افزایش شانس موفقیت آنها اعلام شده است.

کارخانه نوآوری ضمن در اختیار قرار دادن فضای اشتراک کاری، امکان تعامل و همفکری مجموعه کارآفرینی را فراهم آورده و پاسخگوی تمامی نیازهای حوزه کسب و کار اعم از مشاوره بازار، مربی گری، مشاوره محصول، ارزیابی، جذب سرمایه گذار، تبلیغات و غیره خواهد بود.
بازدید از هشت واحد صنعتی در ساوه، زرندیه و خمین و شرکت در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مرکزی بود.

عناوین برگزیده