تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۵۱۹۱۲

آورده ۴ هزار میلیارد تومانی برای مترو با ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی

می متالز - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم راه‌اندازی مجتمع‌های ایستگاهی مترو گفت: با راه‌اندازی مجتمع‌های ایستگاهی می‌توان سالانه ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان برای مترو آورده کسب کنیم.
آورده ۴ هزار میلیارد تومانی برای مترو با ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی

به گزارش می متالز، محمد علیخانی با بیان اینکه مجتمع‌های ایستگاهی از زمان مدیریت آقای هاشمی در مترو آغاز به کار کرده‌اند، گفت: این ایده الگوبرداری شده بود و تاثیر بسزای اقتصادی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد و بهره برداری از این مجتمع‌های ایستگاهی در آن دوره حدود ۲ هزار میلیارد تومان آورده مالی داشته است، افزود: به این منظور ایستگاه‌هایی که قابلیت ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی در کنار آنها وجود داشت، شناسایی شد و اگر شخصی زمینی در کنار این ایستگاه‌ها داشت با او وارد مذاکره می‌شدند یا با صدور مجوزهایی برای مترو آورده ایجاد می‌کردند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران هم از طریق مجوزی که برای زمین‌های مذکور صادر می‌کرد به جای دریافت پول، آورده‌ای در اختیار مترو قرار می‌داد و سرمایه‌ای برای مترو ایجاد می‌شد.

علیخانی با اشاره به انتقال شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به معاونت مالی و اقتصادی اضافه کرد: این انتقال باعث شد که عملا فعالیت‌های این شرکت مسکوت شود و اگر سرمایه‌ای وجود داشت فروخته شد و پولی در اختیار مترو قرار نگیرد.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون عمران و حمل نقل در شورای پنجم به منظور خارج شدن شرکت مجتمع‌های ایستگاهی از معاونت مالی و اقتصادی گفت: در حال حاضر شرکت مجتمع‌های ایستگاهی تحت نظر مترو فعالیت می‌کند و در این مدت روی پروژه و سرمایه‌گذاری‌هایی مطالعه شده و به زودی شاهد چند سرمایه‌گذاری در این بخش خواهیم بود.

عناوین برگزیده