تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۵۱۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت خبر داد:

برگزاری اولین همایش روش‌های تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی پنجم شهریورماه در تبریز

می متالز - مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت گفت: اولین همایش از سلسله همایش‌های روش‌های تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی روز دوشنبه پنجم شهریورماه در شهر تبریز برای بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.
برگزاری اولین همایش روش‌های تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی پنجم شهریورماه در تبریز

به گزارش می متالز، علیرضا هادی با بیان این مطلب، افزود: این همایش توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و با همکاری مؤثر استانداری، سازمان بورس منطقه‌ای استان و سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: براساس ابلاغ برنامه‌های رونق تولید توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال 1398 و با توجه به اهمیت و ضرورت تنوع‌بخشی به روش‌های تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و با هدف گسترش و ترویج بهره‌برداری طرح‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی از ابزارهای مختلف تأمین مالی موجود در بازار سرمایه، سلسله همایش‌های استانی با این موضوع در معاونت طرح و برنامه وزارت صمت برنامه‌ریزی شده است که این اولین همایش آن خواهد بود.

مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت اضافه کرد: در این برنامه‌ مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکتهای بورس، فرابورس و بورس کالا به‌همراه مدیران شرکت‌های تأمین سرمایه دارای مجوز، به عنوان نهادهای واسط مالی در بازار سرمایه در قالب دو پنل تخصصی به توضیح ابزارهای موجود و الزامات آن در تأمین مالی بخش صنعت و معدن خواهند پرداخت و با تشریح فرایندهای اجرایی موجود زمینه آشنایی و بهره‌برداری صنعت‌گران و معدن‌کاران استان با روش‌های نوین تأمین مالی فراهم خواهد شد.

هادی با اشاره به دیگر موضوعات این همایش، گفت: مزایای مختلف پذیرش بنگاه‌ها در بازار سرمایه نیز در راستای تأمین مالی پایدار و مطمئن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

او در پایان بیان کرد: همچنین مدیران شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس، به عنوان بخش مهمی از زنجیره ارکان تأمین مالی بازار سرمایه در این همایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را در جهت تسهیل شرایط تضمین بنگاه‌های علاقه‌مند در تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، ارایه خواهند داد.

عناوین برگزیده