تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۵۲۱۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
روزشمار دومین همایش صنایع غیرآهنی

رصد صنایع غیرآهنی از زاویه تولید و بازار

می متالز - ارزیابی فعالان اقتصادی نشان‌دهنده آن است که صنایع فلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی، طلا و...) با چالش‌های عمده‌ای روبه‌رو است؛ چالش‌هایی که در برگیرنده مشکلات درونی و بیرونی این بخش می‌شود؛ سیاست‌های داخلی و خودتحریمی از جمله چالش‌های درونی است.
رصد صنایع غیرآهنی از زاویه تولید و بازار

به گزارش می متالز، ارزیابی فعالان اقتصادی نشان‌دهنده آن است که صنایع فلزات غیرآهنی (آلومینیوم، مس، سرب، روی، طلا و...) با چالش‌های عمده‌ای روبه‌رو است؛ چالش‌هایی که در برگیرنده مشکلات درونی و بیرونی این بخش می‌شود؛ سیاست‌های داخلی و خودتحریمی از جمله چالش‌های درونی است. علاوه بر مشکلات داخلی، تحریم‌ها نیز از دیگر چالش‌هایی است که فعالان اقتصادی از آن به‌عنوان چالش‌های بیرونی یاد می‌کنند.

با این شرایط می‌توان گفت صنایعی که نماد پیشرفت و صنعتی بودن کشورها محسوب می‌شوند؛ در ایران کمتر از فولاد مورد توجه قرار گرفته‌اند، این در حالی است که صنایع فلزات غیرآهنی و آلیاژهای آنها می‌تواند مزیت رقابتی گسترده‌ای برای هر کشور ایجاد کنند.

 در این شرایط در سال‌جاری دومین دوره «همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته» برگزار می‌شود تا مسائل این بخش از دو زاویه «تولید» و «بازار» تحلیل شود.

برگزاری همایش‌های صنعتی و تجاری در جهان علاوه بر آنکه فرصتی را برای تبادل اطلاعات و معرفی دستاوردها فراهم می‌کند، فضایی مناسب برای فعالان صنعتی و کارشناسان و فعالان بازار به وجود می‌آورد تا در گفت‌وگوی مستقیم و چهره ‌به‌ چهره با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند؛ حال در همایش جدید قرار است تمرکز روی تولید و بازار فلزات غیرآهنی (شامل آلومینیوم، مس، سرب، روی و طلا) باشد.

در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار، «توازن زنجیره تامین (اکتشاف تا محصول نهایی)، مصرف داخلی و صادرات در بازار صنایع غیرآهنی»، «صادرات در مواجهه با تحریم‌ها، آیین‌نامه‌ها و قوانین داخلی و زیرساخت‌ها»، «تامین سرمایه و تبادلات مالی داخلی و بین‌المللی»، «بومی‌سازی و رونق تولید در صنایع غیرآهنی»، «انرژی، آب، محیط‌‌زیست و اقتصاد چرخه‌ای در بهره‌وری صنایع غیرآهنی»، «بهره‌وری، تکنولوژی و نوآوری با نگاهی ویژه بر ارتباط صنعت و دانشگاه» بررسی می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶-۴۲۷۱۰۱۸۰ تماس بگیرند یا به وب‌سایت http://events.den.ir مراجعه کنند.

عناوین برگزیده