تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۶۶۳
کد خبر: ۵۲۶۳۸

آزمایش سرعت شبکه نسل پنجم در خودروی مسابقه ای

می متالز - دو شرکت کره ای سامسونگ و اس کی تله کام از آزمایش موفقیت آمیز خدمات مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه بر روی یک خودروی پرسرعت مسابقه ای خبر دادند.
آزمایش سرعت شبکه نسل پنجم در خودروی مسابقه ای

به گزارش می متالز به نقل از زددی نت، دو شرکت کره ای سامسونگ و اس کی تله کام از آزمایش موفقیت آمیز خدمات مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه بر روی یک خودروی پرسرعت مسابقه ای خبر دادند. از این خدمات برای دریافت تصاویر زنده حرکت این خودروی مسابقه ای استفاده شد تا مشخص شود آیا استاندارد مخابراتی نسل پنجم از سرعت و کیفیت لازم برای پخش تصاویر در زمانی که یک خودرو با سرعت چند صد کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، برخوردار است یا خیر.

این تصاویر با کیفیت لازم از داخل خودرویی که باسرعت 210 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود به مرکز کنترل مخابره شد. انتقال تصاویر مذکور با سرعت بارگذاری یک گیگابیت در ثانیه و با استفاده از پهنای باند ۲۰۰ مگاهرتز بر روی طیف فرکانسی ۲۸ گیگاهرتز صورت گرفت.

تجهیزات مورد نیاز برای انجام این آزمایش به تازگی در پیست مسابقات اتومبیل رانی یئونگام در استان جئولای جنوبی نصب شده است. برای تصویربرداری و انتقال تصاویر به طور زنده از گوشی Galaxy S10 5G استفاده شد که یکی از معدود گوشی های نسل پنجم عرضه شده وقابل استفاده در دنیاست.

شرکت مخابراتی اس کی تله کام کره جنوبی قصد دارد در آینده سرعت بارگذاری داده از طریق این استاندارد را به ۴ گیگابیت در ثانیه برساند.

عناوین برگزیده