تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۵۴۲۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی معاون روحانی از آینده مهم استارت آپ ها در اقتصاد و صنعت بانکداری

می متالز - معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان، ساختار اقتصاد و صنعت بانک را تغییر خواهند داد و به بزرگترین گروه تبدیل خواهند شد خواهان جدی شدن ارزش‌گذاری شد.
پیش بینی معاون روحانی از آینده مهم استارت آپ ها در اقتصاد و صنعت بانکداری

به گزارش می متالز، سورنا ستاری در همایش تامین مالی شرکت های دانش بنیان صادراتی گفت: پدیده جدیدی در اقتصاد رخ داده که بر اساس آن شرکت‌های دانش‌بنیانی بدون داشتن ماهیت فیزیکی به سرعت توسعه یافته اند اما ارزش‌گذاری این گروه با شرکت های سنتی تفاوت دارد.

وی افزود: ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و دارای ظرفیت صادرات، می توانند خام فروشی به معنای صادرات نفت، مواد معدنی و محصولات کشاورزی را کاهش دهند. به عنوان مثال شیشه کوچک عطر ۱۰۰ دلار ارزش دارد در حالی که صادرات یک بشکه نفت با مشکلات زیاد ۵۰ دلار عایدی دارد. بنابراین اگر بخش سنتی اقتصادی در مقابل استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان بروز رسانی نکند، شکست خواهد خورد.

این مقام مسوول گفت: صنعت بانکداری در آینده باقی و تقویت خواهد شد اما بانک ها و شعب متحول شده و باقی نمی مانند. به همین دلیل بانک‌ها که تا چندی پیش به دنبال افتتاح شعبه جدید بودند در پی خرید فناوری ها و نرم افزارهای مالی (فین تک) هستند. برهمین اساس شرکت‌های دانش‌بنیان که سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند بزودی بزرگ‌ترین گروه خواهند شد که باید فکری برای ارزش‌گذاری آنها انجام شود.

به گفته ستاری، ارزش شرکت های سنتی بر زمین و کارخانه و ساختمان پایه گذاری شده بود اما شرکت های دانش بنیان بر مبنای ایده ها و آدم ها تاسیس شده اند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده