تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۵۴۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بومی‌سازی در قطعات و تجهیزات «ذوب»

می متالز - بنا به گفته مدیرعامل ذوب آهن اصفهان این مجموعه ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات خود را بومی‌سازی کرده است.
بومی‌سازی در قطعات و تجهیزات «ذوب»

به گزارش می متالز، مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالوژی و ریخته‌گری با حضور مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن تجارت و جمعی از فعالان حوزه فولاد کشور در سالن اجتماع‌‎های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در این آیین گفت: ذوب‌آهن اصفهان ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات خود را بومی‌سازی کرده است. وی تصریح کرد: امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه‌ها از جایگاه تولید‌کننده محصول، به صادر‌کننده تکنولوژی و تجهیزات فولاد ارتقا پیدا کنیم. یزدی‌زاده اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که اصفهان عمده فولاد کشور را تولید می‌کند و به یک استان استراتژیک در حوزه فولاد تبدیل شده است.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این آیین به مشکل تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی اشاره کرد و گفت: ذوب‌آهن اصفهان، مهندسان بسیاری را آموزش داده که در صنایع مختلف کشور منشا اثر هستند. به گفته وی نابسامانی در بازار مواد اولیه و خام‌فروشی سنگ‌آهن باید اصلاح شود و این مشکل تامین مواد اولیه، تمام شرکت‌های فولادی را درگیر کرده است. 

سیف‌اله امیری، مدیرکل معاونت معدن وزارت صمت نیز در این آیین گفت: صادرات سنگ‌آهن توسط تولید‌کنندگان دولتی این مواد اولیه را ممنوع کردیم و با برنامه‌ریزی انجام شده، مشکل این واحدهای تولیدی حل می‌شود. به گفته وی درحال‌حاضر ذوب‌آهن و فولاد مبارکه مشکل تامین مواد اولیه دارند که به‌دنبال حل آن هستیم و طبق دستور معاون اول رئیس‌جمهور اولویت ما در ابتدا تامین نیاز داخل است. مدیرکل معاونت معدن وزارت صمت اظهار کرد: برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ نیاز به ۱۵۰ میلیون تن سنگ‌آهن داریم که اگر این موضوع ساماندهی نشود، تا ۱۰ سال آینده، وارد‌کننده سنگ‌آهن می‌شویم.

عناوین برگزیده