تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۵۴۷۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

مجتمع فولاد خراسان نقش اساسی در اقتصاد منطقه دارد

می متالز - نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فولاد به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی خراسان، نقش اساسی در اقتصاد منطقه دارد و اگر مشکلی در این مجموعه پیش آید قطعا بلافاصله تبعات آن در جامعه دیده می‌شود.
مجتمع فولاد خراسان نقش اساسی در اقتصاد منطقه دارد

به گزارش می متالز، جلسه تودیع مدیرعامل سابق و معرفی مدیرعامل جدید مجتمع فولاد خراسان برگزار شد؛ حمید گرمابی در این مراسم گفت: مسوولیت‌های اجتماعی فولاد خراسان بسیار حائز اهمیت است. مردم نیشابور و فیروزه از مجموعه فولاد خراسان در مسائل اجتماعی توقعات زیادی دارند. نیروی انسانی متخصص در این مجتمع، از اهمیت خاصی برخوردار است و امیدواریم از پتانسیل‌های ایشان استفاده شود. مجتمع فولاد به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی خراسان، نقش اساسی در اقتصاد منطقه دارد و اگر مشکلی در این مجموعه پیش‌آید قطعا بلافاصله تبعات آن در جامعه دیده می‌شود.
 وی در رابطه با عملکرد مدیرعامل سابق فولاد خراسان بیان کرد: طرح‌های توسعه قابل توجهی در شرایط نامناسب اقتصادی توسط مدیرعامل سابق مجموعه فولاد خراسان به بهره‌برداری رسید. یکی از مواردی که در آن اتفاق نظر وجود دارد، شفافیت آقای احمدی است. ایشان به تنهایی وارد مجموعه و تنها نیز خارج شدند که نشان می‌دهد مانند برخی اتوبوسی نیامدند.
 گرمابی در رابطه با مدیرعامل جدید مجتمع فولاد خراسان نیز عنوان کرد: آقای غفوری به عنوان مدیرعامل جوان این مجموعه از تجربه‌های خوبی برخوردار است؛ امیدواریم از این تجربه استفاده کند تا توسعه فولاد خراسان همچنان ادامه یابد.
در ادامه این مراسم سعید شیبانی فرماندار شهرستان نیشابور گفت: آقای احمدی با تجربه، دانش و تلاشی که داشتند، فولاد خراسان را در موقعیت خوبی قرار دادند. بخش قابل ‌توجهی از زنجیره اقتصادی شهرستان نیشابور و حتی استان خراسان‌رضوی در بخش تولید صنعتی مربوط به فولاد خراسان می‌شود. صادرات این مجموعه چه در داخل و چه در خارج کشور، فولاد را به یکی از صادرکنندگان عمده شرق کشور تبدیل کرده است. سهم فولاد در نوآوری و خلاقیت و همچنین تامین نیازهایشان در شرایط تحریم مربوط به مدیرعامل و مجموعه ایشان می‌شود.

رابطه اقتصاد و سیاست انکارناپذیر است

شیبانی اظهار کرد: در بخش فنی و اقتصادی مجموعه فولاد خراسان، ارتباط، تعامل و همکاری قابل ‌توجهی با سیاست‌گذاران استان و کشور شکل گرفت. می‌دانیم که رابطه اقتصاد و سیاست انکارناپذیر است. درک ضرورت این رابطه و ایجاد آن هنر مدیران خلاق و واقع‌ بین است.
 وی ادامه داد: آقای احمدی کوره‌های سوزان فولاد را در بستری اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی قرار داد و همین موضوع باعث شد فولاد تبدیل به محصولی نرم و قابل‌ احترام بشود.
قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور نیز گفت: از تلاش‌های صادقانه مدیرعامل سابق مجموعه فولاد تشکر می‌کنیم و همین‌طور مقدم مدیرعامل جدید را گرامی می‌داریم. این رفت و آمد ها طبیعی و لازم است. هدف ما توسعه و پیشرفت کشور، تامین نیازمندی‌های مردم، رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
 امام جمعه نیشابور افزود: قرآن کریم به فولاد و آهن توجه ویژه‌ای دارد. زمانی که آیات حدید نازل شد کسی نمی‌دانست که فولاد و آهن چیست و این از معجزات قرآن است. خدا آهن را در اختیار گذاشت تا بشر از منافع آن بهره ببرد. شاید تا کنون تنها بخشی از منافع آهن را شناخته باشیم و هرچه دانش پیشرفت کند، منافع بیشتری از این نعمت الهی در اختیار ما قرار گیرد.
وی بیان کرد: معادن سنگ آهن در ایران از مهم‌ترین تکیه‌گاه‌های اقتصادی کشور است به شرط آن که استفاده درستی از این نعمت الهی شود و تنها به خام فروشی بسنده نکنیم. تعداد زیادی نیروی انسانی بیکار در ایران وجود دارد. از فولاد خراسان انتظارهای زیادی داریم. در طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی، فولاد خراسان یکی از تکیه‌گاه‌های این طرح به شمار می‌رود.

توقع ما رسیدگی به وضعیت دشت بحرانی نیشابور است

هاجر چنارانی نماینده دیگر شهرستان نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان نیشابور و فیروزه، کسی از وجود یک مجموعه 4 هزارنفری ناراضی نیست. 4هزار چراغ امید در خانه‌های مردم روشن است. جالب است که مجموعه‌های بزرگ واقع در شهرستان نیشابور به نام خراسان ثبت شده است و حتی نامی از نیشابور برده نمی‌شود.
 وی ادامه داد: پنج حلقه چاه و بخشی از سد بار، منابع آبی مجتمع فولاد خراسان هستند. دغدغه ما این است که هرچه سریع‌تر پروژه آب و فاضلاب به مرحله بهره‌برداری برسد و آب مورد استفاده فولاد طی یک فرآیند بازچرخانی مجدد به دشت نیشابور تزریق شود.
چنارانی عنوان کرد: سهم عمده‌ای از مالیات استان توسط فولاد خراسان پرداخت می‌شود که این امر نوید تک محوری نبودن اقتصاد ایران را می‌دهد. ما این توقع را داریم که فرزندان شهرستان نیشابور و فیروزه سهمی از درآمدهای این مجموعه داشته باشند.

عناوین برگزیده