تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۵۴۷۹۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

در فاصله چند روز دوحادثه منجر به فوت در معادن کرمانشاه/ چه کسی پاسخگوست؟

می متالز - در پی وقوع حادثه در معدن سنگ تزئینی پشت بیره در شهرستان اسلام آباد غرب جوان 28ساله در حین قواره نمودن سنگ دچار حادثه گردید و متاسفانه فوت شد.
در فاصله چند روز دوحادثه منجر به فوت در معادن کرمانشاه/ چه کسی پاسخگوست؟

به گزارش می متالز، این دومین حادثه فوت است که ظرف چند روز گذشته در معادن سنگ تزئینی استان رخ می دهد.

هفته گذشته نیز در معدن سنگ تزئینی چک زرد واقع در شهرستان هرسین متاسفانه یک نفر از کارگران معدن بر اثر وقوع حادثه فوت گردید.

آنجه که به عنوان بخشی از شرح وظایف سازمان صمت مطرح است نظارت بر امور ایمنی بهره برداری معادن می باشد که ماده 100 آیین نامه اجرایی قانون معادن نیز به این وظیفه نظارتی سازمان صمت تاکید نموده است و واگذاری وظایف نظارتی سازمان صمت به سازمان نظام مهندسی معدن استان نافی مسوولیت مستقیم این سازمان دولتی به عنوان نهاد نظارتی و حاکمیتی نمی باشد.

باید از رئیس سازمان پرسید بودجه هایی که در قالب طرح نظارت و بازرسی از معادن استان صرف می شود چه نتیجه ای دربر داشته است که در فاصله چند روز شاهد بروز دو حادثه منجر به فوت در معادن استان بوده ایم؟؟؟!!!

معاونت امور معادن معادن و صنایع معدنی سازمان آیا به وظایف خود آگاه است یا فقط اسم آن را یدک می کشد؟؟؟!!!

ماده 100آیین نامه اجرایی قانون معادن :

در اجرای تعهدات و تکالیف دارندگان پروانه عملیات، وزارت بر اساس قانون و این آیین نامه و دستورالعمل های صادره بر انجام عملیات معدنی نظارت خواهد نمود.

امر نظارت بر عملیات معدنی شامل امور نظارتی است که منجر به سلامت و بهداشت و ایمنی کارکنان و کارگران معدن، رعایت طرح مصوب، انجام تعهدات دارنده پروانه عملیات، کنترل عملکرد مسوول فنی، حفظ و صیانت ذخایرمعدنی، بهره برداری بهینه از ذخایر معدنی و سایر مواردی که موجب حسن اجرای قانون و این آیین نامه و همچنین رعایت ایمنی و حفاظت در معادن می شود.

عناوین برگزیده