تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۵۴۸۱۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت در قاین:

به دنبال تحول بنیادین در صنعت خودرو هستیم/ اجرای طرح کارخانه فولاد قاین تاثیر گذار در اقتصاد و اشتغال خراسان جنوبی

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال تحول بنیادین در صنعت خودرو هستیم و بر این مبنا از هیات مدیره دو شرکت خودروسازی برنامه خواسته‌ایم و تغییراتی در مدیرعامل این شرکت‌ها انجام شده است و تیم جدید، پاک دست، جوان و نو فکر و براساس شرایطی که داریم فعالیت خواهند کرد.
به دنبال تحول بنیادین در صنعت خودرو هستیم/ اجرای طرح کارخانه فولاد قاین تاثیر گذار در اقتصاد و اشتغال خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد قاین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فولاد قاین طرح یکی از طرح‌های بزرگ کشوری است و در گذشته جزو طرح‌های هشتگانه فولاد بوده که متاسفانه بهره‌برداری از آن طولانی شده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مشکلات رفع و اکنون مسوولیت کار به شرکت ایمیدرو واگذار شده، گفت: ما مقید به زمان بندی هستیم و تا پایان امسال و ترجیحا تا دهه فجر بخش احیای این پروژه انجام می‌شود تا کارخانه آغاز به بهره برداری شود البته بحث فولادسازی طول می‌کشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با اجرای چنین طرح‌هایی در سراسر کشور به دنبال زنجیره‌ای از فعالیت ها و تکمیل آن در مناطق هستیم، افزود: به صورت مکتوب به ایمیدرو  و معاونت صنایع معدنی ابلاغ شده تا جدب نیرو از با اولویت خود مناطق انجام شود.

رحمانی عنوان کرد: همچنین تامین و تدارک باید از خود استان انجام شود و گردش مالی نیز حتما باید در بانک‌های استان باشد البته لازم این است که بانک های استان بتوانند خدمات مورد نیاز به لحاظ مسائل مالی و فاینانس این طرح بزرگ را ارائه دهند.

وی اظهار کرد: تا بانک‌ها همان خدمات که در مرکز کشور ارائه می دهند برای این طرح بزرگ در استان نیز ارائه دهند و در سطح ملی نیز پیگیر افزایش سطح اختیارات بانک ها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای طرح کارخانه فولاد قاین می تواند در اقتصاد و اشتغال استان خراسان جنوبی تاثیر محسوسی بگذارد، عنوان کرد: اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه یک به 10 است.

رحمانی با تاکید بر وجود مردم و پتانسیل‌های بسیار خوب خراسان‌جنوبی، بیان کرد: استان خراسان جنوبی با روند و مدیریت جدید بزودی می‌تواند حداقل پایان بیکاری را جشن بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال حوزه اکتشاف را جدی گرفتیم و به پتانسیل‌های خوبی رسیدیم که همه مستلزم سرمایه گذاری است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تولید امر مقدسی است و اگر مسوولان همین دیدگاه را داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های خوبی در سطح کشور آماده می‌کنیم که کارخانه فولاد قاین یکی از این طرح ها است، افزود: تا پایان امسال در حوزه ایمیدرو قریب 4 میلیارد دلار طرح آماده افتتاح داریم.

رحمانی با تاکید بر اینکه که در کل کشور بیش از 100 هزار میلیارد تومان طرح تا پایان امسال آماده افتتاح می شود، بیان کرد: در سال جاری نهضت خوبی در حوزه معدن  و صنایع معدنی و در حوزه ساخت کالاهای داخلی آغاز شده که می‌تواند در تمام کشور رونق تولید ایجاد کند.

وی با اشاره به صنعت خودرو، ادامه داد: دوره جدیدی را در صنعت خودرو و همچنین اولین واحد تولید لوازم خانگی هوشمند آغاز کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال تحول بنیادین در صنعت خودرو هستیم و بر این مبنا از هیات مدیره دو شرکت خودروسازی برنامه خواسته‌ایم و تغییراتی در مدیرعامل این شرکت‌ها انجام شده است و تیم جدید، پاک دست، جوان و نو فکر و براساس شرایطی که داریم فعالیت خواهند کرد.

رحمانی گفت: صنعت ما خیلی ظرفیت دارد و صنعت خودروسازی به عنوان پیشران یکی از صنایع مبنایی کشور است. امیدوارم حرکت جدیدی که آغاز شده موجب رضایت‌مندی مردم شود و خروجی آن اصلاح امور، بهبود کیفیت و افزایش تنوع صنعت خودرو باشد.

وی تاکید کرد: بنده در این کار جدی هستم و هیچ ترس و واهمه‌ای از کسی ندارم که البته هیچ مسوولی نباید ترس داشته باشد اما از عدم خدمت رسانی خوب به مردم باید بترسیم که مبادا حقوقشان پایمال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برنامه ساماندهی خوبی برای صنعت خودرو و قطعه سازی ارائه شده است.

عناوین برگزیده