تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۵۴۹۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل آرسل وب خبر داد؛

مسابقه استارت‌ آپ‌ها

می متالز - اولین دوره مسابقه بزرگ بین استارت آپ ها فقط در سطح داخلی انجام خواهد شد.
مسابقه استارت‌ آپ‌ها

به گزارش می متالز، یکی از چالش های اصلی استارت آپ ها، تامین مالی است. نقدینگی جهت سرمایه گذاری در اقتصاد کشور وجود دارد؛ اما هنوز ارتباط بین سرمایه گذاران و استارت آپ ها ضعیف است.

ارسلان قنواتی مدیرعامل آرسل وب بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی استارت آپ ها، تامین نقدینگی برای توسعه کسب و کار است و سرمایه گذاران در شناسایی و انتخاب استارت آپ برای سرمایه گذاری با چالش مواجه هستند. از سوی دیگر، کسب و کارهای نوین عمدتا توسط جوانانی راه اندازی شده که تجربه بازار چندانی ندارند و در جذب سرمایه، ضعف دارند. بنابراین به منظور توسعه استارت آپ ها، می بایست راهکاری یافت که بتوان ارتباط بین سرمایه گذاران و استارت آپ ها برقرار کرد و در واقع، سرمایه گذاران را متقاعد به سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوین کرد.

وی افزود: البته در حال حاضر شرکت هایی تحت عنوان تسهیلگر راه اندازی شده که سرمایه گذاران را به سمت استارت آپ ها سوق می دهند؛ ولی چالش این شرکت ها این است که در انتخاب استارت آپ مناسب برای جذب سرمایه گذار، نظر یک شخص اثرگذار است و ضمنا هنوز فرهنگ سازی کافی صورت نگرفته و بسیاری از سرمایه گذاران، اعتماد کافی به سرمایه گذاری روی استارت آپ ها را ندارند. این در حالی است که سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ ها، معمولا بازدهی بالاتری نسبت به سایر حوزه ها به همراه دارد و این موضوع، در همه جای دنیا نیز مصداق دارد.

مدیرعامل آرسل وب ضمن تاکید بر لزوم شناسایی و معرفی استارت آپ های مستعد به سرمایه گذاران، گفت: شرکت آرسل وب به همراه اتاق مشترک ایران_قطر در نظر دارد برای اولین بار اقدام به صادرات نرم افزار و برنامه کند. از این رو در نظر داریم با برگزاری بزرگترین مسابقه استارت آپی، از بین هزاران استارت آپ، در نهایت ۱۰ استارت آپ برتر را انتخاب کرده و به مدت ۳ الی ۶ ماه روی آن سرمایه گذاری صورت بگیرد تا این ۱۰ استارت آپ به مرحله ای برسند که business plan مناسبی داشته و شاخص ROI (بازگشت سرمایه)، به حد مطلوبی برسد.

وی افزود: در مرحله بعد، از بین این ۱۰ استارت آپ، یک استارت آپ در کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه خواهد شد. به این ترتیب صادرات نرم افزار، برای اولین بار در کشور تحقق خواهد یافت. قاعدتا ۹ استارت آپ دیگری که مورد حمایت ما قرار گرفته و در آن چند ماه رشد کرده اند نیز وضعیت بهتری خواهند داشت.

قنواتی در خصوص مزایای این مسابقه اظهار کرد: مهمترین مزیت برگزاری این مسابقه، انتخاب ۱۰ استارت آپ برتر توسط تیمی از داوران کارشناس صاحب نام حوزه استارت آپ است. ضمن اینکه علاوه بر نظر داوران، نظر متخصصان هر حوزه نیز در انتخاب استارت آپ برتر لحاظ خواهد شد. گزینش ۱۰ استارت آپ از میان هزاران استارت آپ با این شیوه و تحت نظارت صدها داور، ریسک بسیار کمتری هم برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت و سرمایه گذاران می توانند با اطمینان خاطر بیشتری روی آنها سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: برای برگزاری این مسابقه، احتمالا آرسل وب شرکتی راه اندازی کرده و برگزارکننده این مسابقه، شرکت زیرمجموعه آرسل وب خواهد بود. هنوز ثبت نام استارت آپ ها برای حضور در این مسابقه آغاز نشده و اطلاعات تکمیلی، همزمان با آغاز ثبت نام استارت آپ ها ارایه خواهد شد.

وی اضافه کرد: اولین دوره مسابقه بزرگ بین استارت آپ ها فقط در سطح داخلی انجام خواهد شد؛ ولی در دوره های بعد از استارت آپ های خارجی هم ثبت نام به عمل خواهد آمد.

عناوین برگزیده