تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۵۵۰۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نخستین روز یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی اصفهان؛

رئیس خانه معدن: نمایشگاه متالکس قطعا یکی از بهترین‌هاست

می متالز - رئیس خانه معدن ایران گفت: نمایشگاه بین‌المللی متالورژی اصفهان در دوره‌های پیش تاکنون بسیار موفق عمل کرده، قطعا یکی از بهترین نمایشگاه‌های صنایع معدنی در عرصه متالورژی است.
رئیس خانه معدن: نمایشگاه متالکس قطعا یکی از بهترین‌هاست

به گزارش می متالز، یازدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌‌گری ماشین‌‌آلات و صنایع وابسته 2019  METALEX در اصفهان تمامی زنجیره تولید فولاد را دور هم جمع کرده است. این نمایشگاه امروز در اصفهان شروع به کار می‌کند.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران  درخصوص برگزاری نمایشگاهی با موضوع متالورژی اظهار کرد: در حوزه صنایع که متالورژی هم از آن جمله است، هر نمایشگاهی که با هدف استفاده از پتانسیل‌های داخل کشور دایر شود به‌طور قطع می‌تواند در توسعه کشور تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این‌که ایران متالکس در قطب صنعتی کشور برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌های فولادی باید نیازها و توانمندی‌های خود را تعریف کنند. اگر ضعف‌هایی دارند در جهت رفع آن بکوشند و اگر نقاط قوتی دارند آنها را در این نمایشگاه به معرض نمایش بگذارند چراکه باعث تشویق سایر واحد‌های تولیدی می‌شود.

نکته مهم این است که اگر برنامه‌ریزی بهتر و کامل‌تری داشته باشیم به‌راحتی می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم. صنعت فولاد، مس، آلومینیوم، سنگ ساختمانی و صنایع وابسته به آن در کشور ما در حال رشد هستند. با برگزاری نمایشگاه‌هایی که تمام زنجیره یک بخش را شامل می‌شود، تولیدکنندگان می‌توانند سفارشات بسیاری بگیرند.

رئیس خانه معدن ایران گفت: ما امروز نهضت فرآوری در صنایع معدنی و فولادی را در کشور آغاز کرده‌ایم. از جمله بزرگ‌ترین مبانی و اهداف ما در این نهضت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملی در موضوع تولید است.

بهرامن در ادامه با بیان این موضوع که نمایشگاه بین‌المللی متالورژی اصفهان در دوره‌های پیش تاکنون بسیار موفق عمل کرده، گفت: قطعا یکی از بهترین نمایشگاه‌های صنایع معدنی در عرصه متالورژی است. ما هرساله شاهد تغییرات اساسی و پیشرفت در این نمایشگاه هستیم که این نشان‌دهنده همت و تلاش برگزارکننده‌ها و شرکت‌کنندگان فولادی و صنعتی است.

وی در ادامه افزود: برگزاری همایش و سمینارهایی مرتبط با موضوع متالورژی می‌تواند در ارتقای سطح و بهبود نتایج یک صنعت تاثیرگذار باشد. یکی از نقاط قوت نمایشگاه متالکس ۲۰۱۹ این است که همایشی با همین عنوان در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود. سخن گفتن از مشکلات، موانع و راهکارهای مقابله با آن بدون شک بر موفقیت رویدادی که ۱۱ سال از برگزاری آن می‌گذرد، تاثیرگذار است و بر موفقیت بیشتر آن می‌افزاید.

رئیس خانه معدن ایران گفت: کیفیت و اعتمادبه‌نفس شرکت‌های فولادی و صنایع فولادی به حدی رسیده‌ که قطعات و تجهیزات را با شرط قابل‌برگشت بودن به فروش می‌رسانند. من اعتقاد دارم در نمایشگاه‌هایی با موضوع متالورژی  به‌طور حتم پیشرفت اتفاق می‌افتد.

بهرامن با اشاره به اهمیت تولید ملی گفت: ما به عنوان انجمن خانه معدن ایران با علم به اهمیت و تاثیرگذاری نمایشگاهی با موضوع متالورژی، از آن حمایت می‌کنیم. تحریم‌ها یکی از دغدغه‌های صنایع کشور است اما موضوع کنونی، تحریم‌ نیست. هر زمان تولید ملی داشته باشیم و نیاز‌های خود را بدون اتکا به واردات از داخل خود کشور تامین کنیم به‌طورقطع موفقیت از آن ما خواهد بود.

وی با بیان این موضوع که تحریم‌ها فرصتی برای ساختن است، گفت: امروز متوجه شده‌ایم، تحریم‌ها نمی‌توانند اثرات بزرگی را در خط تولید ما داشته باشد. ما با مدیرت خوب و با نگاه به برنامه‌های آتی بخشی از نیازهایی وارداتی را می‌توانیم تامین‌ کنیم. نکته مهم این است که اگر برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم به‌راحتی می‌توانیم در داخل کشور محصولات پیشرفته‌تر، کامل‌تر و با رقابت‌پذیر‌تری داشته باشیم.

عناوین برگزیده